sta tafel eiken stam

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Re: sta tafel eiken stam

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 24 nov 2014 19:29

Dan heb je een mooie vaste hand Ramon, heel knap gezaagd dan :thumb_up:
En inderdaad een geweldig idee weeral, zal knap staan in dat park van jouw. 8-) Ik ben alvast jaloers :mrgreen:
Trouwens ik zou hem toch behandelen hoor tegen vocht, je zal er ook wel een keer drank op morsen... ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor ramon van weezep op 24 nov 2014 21:18

wij morsen niet met drank :lol:
maar ik kan het overwegen om hem te behandelen. :thumb_up:

vandaag heb ik een ketting takel gehaald om het op te kunnen tillen en te kunnen kantelen.
de onderkant loopt niet helemaal evenwijdig aan de bovenkant dus daar moet nog wat afgezaagd worden om hem waterpas te kunnen laten staan.
ramon van weezep
Bedrijven

50 bedankjes

Berichtdoor draco op 25 nov 2014 01:54

ramon van weezep schreef:wij morsen niet met drank :lol:
maar ik kan het overwegen om hem te behandelen. :thumb_up:

vandaag heb ik een ketting takel gehaald om het op te kunnen tillen en te kunnen kantelen.
de onderkant loopt niet helemaal evenwijdig aan de bovenkant dus daar moet nog wat afgezaagd worden om hem waterpas te kunnen laten staan.

Vers hout droogt uit en er is dan kans op krimpscheuren. Je kunt dit beperken door het hout met lijnolie te impregneren. Door dit te herhalen wordt het vocht geleidelijk vervangen door de olie. Deze methode wordt toegepast bij hout draaiwerk. Hiervoor wordt bij voorkeur vers hout gebruikt omdat dat makkelijker is te bewerken.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 25 nov 2014 09:37

Wat je zegt klopt Draco maar dan is het ook de bedoeling dat het hele blok die olie zou moeten opnemen omdat uitdroogscheuren over het hele blok zullen ontstaan dat lijkt me onmogelijk om dit met dit formaat te doen. Om dat gedaan te krijgen zou je in princiepe wanneer het blok goed droog is deze een week of 2 compleet moeten onderdompelen om de olie te laten absorberen. :lol: Lijkt me onbegonnen werk.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 25 nov 2014 09:57

Top idee!!

Typisch zo een plannetje, die je tuin door middel van "detail" uniek maken.

CO2 en milieu vriendelijk, geweldig!

:thumb_up:
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel