Hallo iedereen,
Ik ben al een tijdje verliefd op palmbomen winter hard en niet winterhard.
I love everything meditereanen eigenlijk van olijfbomen tot dadels en vijgen etc
Een maat van me ook. Hij en ik ook een beetje dromen er allebei al even van om zo wat van die boompjes te gaan kweken op amateurniveau. Niet als kostwinning das veel te riskant lijkt me en makkelijk geld kun je daar niet mee verdienen. Het duur zoiezo jaren voordat er iets binnenkomt
En tegen de grote kun je toch niet op.
Maar nu komt het
Nu heeft mijn matie land in Albanie gekocht voor een prikke en hij wil vanuit daar beginnen met het kweken van enkele tientalle soorten op kleinschalig niveau... Om eerlijk te zijn vond ik dees in het begin erg lachwekkend, maar na wat onderzoek over het klimaat van Albanie en dan de regio waar hij zijn land heeft gekocht en het feit dat je daar mensen kunt inhuren voor 120 euro per maand, vind ik het nog niet zon gek gedacht. Ook heeft ie daar iemand via een forum leren kennen die het land goed kent en er al lang woont. Albanie staat voor velen gelijk aan maffia maar naar het schijnt valt dat daar erg goed mee. Het klimaat daar is vergelijkbaar met dat van ZUID ITALIE en ZUID SPANJE,
Nu heb ik de taak gekregen om op zoek te gaan naar leveranciers van goedkope stekken en ook naar mensen die interesse hebben om hier een bijdrage aan te leveren niet op het gebied van geld enzo maar wel gewoon tips willen geven.
Ik sta nogaltijd erg sceptisch hier tegenover en vermoed dat hij de onkosten die hij gaat maken zwaar onderschat. Maar het is wel zo dat hij geen serres moet aanleggen want waar hij gaat kweken zijn er geen winters, alleszins geen vriestemperaturen.
Omdat ik echt maar een grote amateur ben, maak ik deze threat
Iedereen die enige tips of suggesties heeft please react
Jullie mening graag
ps albanie is ook geen lid van europese unie