Butia capitata probleem

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Butia capitata probleem

Berichtdoor p e t e r op 13 maart 2010 21:37

Kevin,

Ik heb de mijne (ook van Pelkmans) vandaag buiten gezet en verpot. Er zat niet veel klei rond de wortels maar deze zaten wel heel krap. Er was weinig grond over.

Mijn phoenix roebelinii ook van daar had echter wel serieuze speerrot. Ik heb hem behandeld maar ik vrees ervoor.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 14 maart 2010 16:58

Is wel jammer om te horen Kevin, dikke pech seg om nu net een slechte te hebben gekozen. :( Gelukkig heb je er niet teveel voor betaald ! ;) Ik denk wel dat met jou goede verzorging die nog wel terug komt ! :)
Ik denk dat ik volgend weekend ook maar eens naar Lommel ga, hopelijk staan er nog een paar zodat ik ook ééntje kan meepakken !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 25 maart 2010 21:32

Ik heb vandaag bij mijn Butia van Pelkmans ook de speer kunnen uittrekken. Ik ben er zeker van dat hij bij mij GEEN vorst heeft gehad. Hij heeft steeds goed verlucht gestaan en sinds de laatste 14 dagen staat hij buiten.

heeft de palm bij de vorige eigenaar vorst gehad?

Zou het kunnen dat er bij deze lading problemen zijn geweest? Vandaar zo goedkoop?
Zijn er nog mensen met een butea van Pelkmans? Hoe is het hiermee gesteld?

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 maart 2010 03:50

Oei, dat klinkt niet zo goed dan, dan zouden die butia's wel eens strenge vorst kunnen gezien hebben tijdens transport ofzo en omdat butia's hun schade pas laat laten zien als het pas terug echt warm word kan het zijn dat ze deze dan goedkoop aangeboden hebben zodat ze er snel vanaf waren voordat het terug warm werd ! :shock: Moest dat het geval zijn zou ik dat echt heel erg vinden ! :x Vorig weekend was ik er ook en waren er geen butia's meer, enkel nog van 59€ maar die vond ik te klein voor dat geld. Indien het enkel de speer is die eruit is maar de bladeren nog groen blijven, dus niet bruin worden dan komt die er zeker nog door hoor, gewoon goed droog houden dat gat ! Ik doe er steeds wat talkpoeder in (ik ben tegen antischimmel spul) en dat werk zeer goed ! Succes ermee !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen