Wat te doen met mijn dwerdadel palm?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Wat te doen met mijn dwerdadel palm?

Berichtdoor roebelenii op 26 aug 2014 20:36

Hallo Palmvrienden!
Het is volbracht 8-)
Ik heb het alleen gedaan en nogal klunzig, wijze les voor de volgende keer. Er was nogal haast bij geboden aan zijn uiterlijk te zien dacht ik. Maar hij staat!
Per ongeluk zo'n 2l hydro korrels op de bodem, kon het er niet meer uit krijgen dus laten liggen, worteldoek rondgeknipt erin gedaan, 18l hydrokorrels en daarboven 40l normale potgrond wat ik nog had staan, daarboven op 3x 40l mediterrane potgrond waar de palm nu fijn in staat. Had nog een zak bij gekund maar dit had ik niet. Opzich wel prima zo qua hoogte. Ik heb de aarde op dezelfde hoogte gedaan als hoe de palm ook in de oude pot stond. Misschien 2/3cm hoger.

Is dit juist of had ik dit beter niet kunnen doen: Palm uit de pot gehaald, wortels zag je duidelijk door alle aarde en het was 1 potvorm kluit met aarde en wortels. Ik heb hem zo, hoppa in de nieuwe aarde gezet. Incl de siersteentjes die erbovenop zaten :lol: mn rug wilde niet meer. Maar dit kan ik nog weghalen hoor, er ligt maar een dun laagje aarde bovenop.

In deze aarde zit voeding voor zo'n 3 maanden. Iemand advies wat ik er extra bij kan geven. En hier al direct mee beginnen of pas wanneer de voeding opraakt?

Bijgevoegd foto van de palm, ik hoop echt dat de bladeren weer mooi groen zullen worden.

Bedankt voor de adviezen!
Bijlagen
20140826_201347.jpg
20140826_201347.jpg (272.94 KiB) 1307 keer bekeken
roebelenii

0 bedankjes

Re: Wat te doen met mijn dwerdadel palm?

Berichtdoor Lampenz op 28 aug 2014 10:08

Mooi gezicht die phoenix in die hoge pot. Hopen dat hij zich weer herstelt.
Waar rook is, is worst
Lampenz

37 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen