Dank je Axel

Inderdaad deze word reusachtig zoals Jubaea, daarom ook een favoriet van mij die hier niet kon ontbreken. Ik ben ook heel benieuwd komende jaren, de groeisnelheid valt ook zeker niet tegen hier in ons klimaat. Dit kan je goed zien in het betreffende topic waar ik ook een foto reeks heb geplaatst van deze -->
viewtopic.php?f=49&t=14708&start=50Ik hoop dat hij zich nog een beetje inhoud in de hoogte, al vrees ik daar ondertussen al een beetje voor als ik de groei van afgelopen jaar zo zie. Want de hoogte maakt het lastiger om te gaan beschermen. Maar ach, mij kennende komt dat wel goed, ik geef niet snel op en zal blijven bouwen tot ik een kraan zal nodig hebben, die heb ik helaas niet
@Raf, alleen hokje is zeker niet genoeg nee, deze heeft ook bijverwarming nodig. Beetje vorst kan die aan maar matige/strenge vorst of duurvorst zijn in ons te vochtige klimaat ook fataal voor deze. De grens is ook voor elke palmboom weer anders, alles hangt van veel te veel verschillende factoren en combinaties af dus een volledig juiste en zekere formule bestaat niet.