Watergift Chamaerops

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Watergift Chamaerops

Berichtdoor Joery op 10 jan 2015 12:46

Ik heb hier een chamaerops humillis en een vulcano staan (ook een Brahea aramata). Ze staan in de winter in pot onder de pergola, goed geschut van de wind en goed tegen de muur. Ze staan hier reeds van eind oktober. De kluit is goed droog maar moet ik de planten bij deze zachte winter niet wat bijgieten?
Joery

9 bedankjes

Re: Watergift Chamaerops

Berichtdoor Gouden HandPalm op 10 jan 2015 13:40

Ik ben altijd een beetje beducht alas planten -ook palmen- tijdens de winterrust dreigen uit te drogen. Ik ga wekelijks altijd even langs om dat te comtroleren.

Ook al kan de Chamy wel wat droogte aan, toch zou ik hem ook deze maanden niet laten uitdrogen. Op mijn kweekadres gebeurt dat niet zo snel, omdat ze daar vrij koel staan, maar toch voel ik altijd even aan de pot of die niet te licht is.

Meestal hoef ik ze in de winter niet bij te gieten, omdat ze weinig slokken deze maanden.
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Re: Watergift Chamaerops

Berichtdoor jos944 op 10 jan 2015 13:46

Bij mij staat de Chamaerops op zolder. Het is er niet echt vreselijk koel (tussen de 15 en 8 graden) lager komt de temperatuur daar niet.

Ik geef 1 keer per week een kleine hoeveelheid water in de schotel (is niet natuurlijk weet ik) maar dan kan hij zelf het water opzuigen en zo voorkom ik volkomen uitdroging. Vaak begint hij te bloeien zo rond het einde van februari en meestal gaat hij einde maart weer naar buiten toe.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen