![]() | 88 bedankjes |
![]() | 459 bedankjes |
![]() | 604 bedankjes |
![]() | 2 bedankjes |
Jozef schreef:wil diegene die gaat strippen (de palm dus) uitleg geven hoe dit goed aan te pakken? Ik had namelijk hetzelfde plan, maar ik weet niet goed hoe je zoiets moet uitvoeren? Ik zou niet graag de plant in kwestie om zeep helpen.
Gr. Jozef
![]() | 459 bedankjes |
![]() | 10 bedankjes |
![]() | 604 bedankjes |
palmgek schreef:Thnx mensen!
@ GHP omdat de palm bij uitplanten al gestript was en dus de indruk wekte al met zijn massieve stam te zijn begonnen waren er destijds enkele leden die dachten dat de stam weinig of niets meer in de breedte zou groeien. Ik was daar niet bang voor en had er in ieder geval alvast flink ruimte voor gereserveerd door het gat in de vlonder voldoende ruim te maken. Inmiddels is het bewijs geleverd, 2,5 jaar na dato is het gat bijna volledig opgevuld met de stam.
Ik verwacht dat ik komend seizoen nog een plank uit de vlonder zal gaan moeten verwijderen zodat er weer wat ruimte ontstaat om verder uit te dijen
![]() | 396 bedankjes |
Jozef schreef:Richard, goed om te lezen dat je het bij deze hobby houdt.![]()
Ik zal als ik er aan denk aankomende lente eens een foto plaatsen of mijn exemplaar er al klaar voor is. En anders heb ik gewoon enkele jaren geduld..Dankjewel voor de uitleg.![]()
Gr. Jozef
Waterboyke schreef:palmgek schreef:Thnx mensen!
@ GHP omdat de palm bij uitplanten al gestript was en dus de indruk wekte al met zijn massieve stam te zijn begonnen waren er destijds enkele leden die dachten dat de stam weinig of niets meer in de breedte zou groeien. Ik was daar niet bang voor en had er in ieder geval alvast flink ruimte voor gereserveerd door het gat in de vlonder voldoende ruim te maken. Inmiddels is het bewijs geleverd, 2,5 jaar na dato is het gat bijna volledig opgevuld met de stam.
Ik verwacht dat ik komend seizoen nog een plank uit de vlonder zal gaan moeten verwijderen zodat er weer wat ruimte ontstaat om verder uit te dijen
Inderdaad Richard, goed dat je dit nog eens boven haalt. Ik was iemand van die leden en ik ben heel blij om te zien dat het tegendeel bewezen is en ik dus mis wasIk ben benieuwd of die in de toekomst nog veel meer gaat verdikken. Je hebt inderdaad een juweel van een Washi staan waar iedereen wel jaloers op is. Jij hebt hem ook volledig vrij staan met niks anders er rond, dus je kan hem mooi bewonderen, daar ben ik vooral erg jaloers op. Hier bij mij staat die een beetje verscholen tussen andere planten. De gestripte stam vind ik persoonlijk dan niet zo mooi maar dat zijn nu eenmaal smaakverschillen
![]() | 459 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten