Veitchia merrillii gezocht. (update: gevonden)

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Veitchia merrillii gezocht.

Berichtdoor ramon van weezep op 29 aug 2015 13:40

Eduard schreef:Zeker een prachtige palm :thumb_up: zelf zou er geen kick van krijgen! Ik kweek ze liever zelf op, dan zie je ze groot worden en heb je meer een band met zo'n plant, mijne beginnen nu gestalte te krijgen :fluiten:

Groet Eduard.
Eduard, dat ben ik helemaal met je eens maar ik ben op dat gebied best ongeduldig :D

Zelf heb ik ook volwassen planten die ik als klein jochie heb gekocht/gezaaid/gestekt en met die planten ga je toch anders mee om.

Ondanks dat ik de veitchia groot heb gekocht zal ik hem niet minder gaan waarderen
ramon van weezep
Bedrijven

50 bedankjes

Re: Veitchia merrillii gezocht. (update: gevonden)

Berichtdoor draco op 29 aug 2015 15:41

Een mooi exemplaar Ramon, ik had er ooit een ter halver hoogte. Die stond 's winters op zolder onder een daklicht totdat spint er stevig grip op kreeg. Vermoedelijk werd het in het voorjaar te warm onder het raam. Ik heb kamerplanten inmiddels opgegeven omdat het altijd gedonder met ongedierte oplevert, hardbladige soorten als Howea, Latania, Coccothrinax, Hyophorbe, Chambeyronia en Ravenea (glauca) e.a. uitgezonderd.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Re: Veitchia merrillii gezocht. (update: gevonden)

Berichtdoor s.janssen op 29 aug 2015 17:53

Prachtig! Begint echt een palm oase te worden daar!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen