trachycarpus princeps krijgt steltwortels

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

trachycarpus princeps krijgt steltwortels

Berichtdoor sbeetje op 30 aug 2015 11:57

hoi tuinliefhebbers

ik ben nieuw op dit forum, en heb direct een vraag om van wal te steken.
Ik heb een trachycarpus princeps van 8 tal jaar die in pot staat. De groei wordt steeds minder, en de plant krijgt steltwortels (zoals planten in mangrove bossen). De plant trekt bovendien volledig scheef. Nochtans staat de plant niet te nat. En staat lekker in het zonnetje. Mag ik deze wortels bedekken met wat poreus materiaal zoals kei'tjes of zo.

alvast bedankt

Sam
sbeetje

0 bedankjes

Re: trachycarpus princeps krijgt steltwortels

Berichtdoor s.janssen op 30 aug 2015 14:29

Een bekend verhaal, mijn princeps (new form) staat ook scheef vanaf dat die in pot staat en nu in de volle grond is dit doorgegaan. De palm heb ik rechtop in de volle grond gezet maar bleef eigenwijs en ging weer liggen. Nu laat ik het zo, ik heb er vrede mee en ben benieuwd hoe de palm zich zal ontwikkelen. Wees gerust, je bent niet de enige.

De steltwortels zal de palm ontwikkelen om zich steviger vast te zetten. Ik adviseer je de palm vanaf het voorjaar (eind maart/begin april) in de volle grond te plaatsen.
BIj deze palm kon je als het ware onder de stam kijken en hier ontwikkelde ook wortels. Ik heb dit licht bedekt met wortels.
Wat hier precies de oorzaak van is?

Stel je ook eens voor in het voorstel forum, altijd leuk om nieuwe leden uitgebreider te verwelkomen.
:welkom:
Bijlagen
princeps.jpg
princeps.jpg (68.63 KiB) 2125 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor sbeetje op 30 aug 2015 22:26

bedankt voor de uitvoerige uitleg. Vreemd fenomeen, ben al blij dat ik de enige niet ben. Ik dacht al dat ik iets fout deed
bedankt voor de verwelkoming
sbeetje

0 bedankjes

Berichtdoor wimmie op 05 sep 2015 15:11

Als je hem niet in de volle grond zet, kun je ook voor een diepere pot gaan!
Wim.
wimmie

8 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen