Winterhardheid palmen.

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Winterhardheid palmen.

Berichtdoor Christophe op 29 jun 2010 17:03

Yep, dat gebruik ik ook altijd. M'n palm is zich nu aan het herstellen (was onbeschermd) De palmen van de buren zijn er ook allemaal doorgekomen met dit middel ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Stevie op 06 jul 2010 13:25

Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor de spontane reacties.
Ik heb inmiddels de Cuprex gekocht en toegepast.
Moet nu een gedeelte van de holte gevuld of helemaal?

Wij hebben er een klein beetje ingedaan, bang dat hij wordt vergiftigd.
Hoop dat mijn palmen het halen, zou fantasctisch zijn.
De grootste heeft een stam van 1.85 mtr. het was een duo en kostte 450 euro, de kleine heeft geen speerrot gelukkig.

Wij hebben ook een palm uit de grond gehaald nadat wij speerrot ontdekt hadden, deze lag al klaar voor de afvalverwijdering (ong.6 wkn.). Wij zijn ddor het Cuprex verhaal zo enthousiast geraakt dat wij deze in een pot gezet hebben en ook Cuprex toegevoegd haha. Haalt toch niet uit denk ik ,maar het is te proberen. De palmbomen komen ook zonder kluit aan in Nederland en moeten dan nog wortels gaan krijgen, dus toch proberen.

Wij wonen op een hoekperceel (vrijstaand nieuwbouw), weinig beschutting van de wind.
Tuin op het zuiden, de grootste palm (duo) staat precies in het midden van de tuin de andere kleinere verdeeld in de tuin. Vorig jaar geen last gehad en op dezelfde wijze beschermd als afgelopen jaar. De laatste winter was wel een erg streng. Bedankt voor de reacties en allen veel tuinplezier gewenst.
Het is nu weer droog weer, dus sproeiennnnnnnn.
Stevie

0 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 06 jul 2010 13:28

Hartelijk bedankt voor de spontane reacties.
Ik heb inmiddels de Cuprex gekocht en toegepast.
Moet nu een gedeelte van de holte gevuld of helemaal?

Gewoon een beetje in strooien is voldoende. Het gat moet zeker niet geheel gevuld zijn ;)

Veel succes!
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 06 jul 2010 13:44

Stevie schreef: De palmbomen komen ook zonder kluit aan in Nederland en moeten dan nog wortels gaan krijgen, dus toch proberen.

Zo'n palmboom zou ik persoonlijk nooit kopen! Ik controleer altijd of de kluit goed doorworteld is, en in welke grond de plant staat. Als één van beide niet ok is neem ik geen risico: ander en beter.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 06 jul 2010 21:03

amourath schreef:
Stevie schreef: De palmbomen komen ook zonder kluit aan in Nederland en moeten dan nog wortels gaan krijgen, dus toch proberen.

Zo'n palmboom zou ik persoonlijk nooit kopen! Ik controleer altijd of de kluit goed doorworteld is, en in welke grond de plant staat. Als één van beide niet ok is neem ik geen risico: ander en beter.

Dat is goed te doen hoor amourath. Ik heb al verschillende palmbomen gekocht met weinig wortels en dat is elke keer goed gekomen. Maar ik weet wel waar ik ze koop natuurlijk. Ik zou ze zelf ook niet aankopen waar ik de verkoper niet ken. ;)

Groeten,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen