Butia's en Brahea

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Butia's en Brahea

Berichtdoor kristof p op 22 jul 2010 15:39

hier een foto van men moorei zaailing in volle grond.
moorei.JPG
moorei.JPG (297.34 KiB) 2945 keer bekeken

en eentje van een van de bloemen van men Butia. gisterenavond waren ze nog allemaal gesloten maar zag daarnet dat een bloemkolf is opengesprongen :)
kristof p

23 bedankjes

Berichtdoor kristof p op 22 jul 2010 15:40

oeps, foto van de bloem van de butia vergeten....

butiaflow.JPG
butiaflow.JPG (188.91 KiB) 2945 keer bekeken
kristof p

23 bedankjes

Berichtdoor shusui op 22 jul 2010 16:45

Is die Brahea moorei ook uit die partij zaden waar je er nog wat van verkocht had (in 2007 denk ik ?)
Als die even oud is als mijn zaailing :shock:
De mijne heeft momenteel nog maar enkele blaadjes(wel in pot)

En proficiat met de Butia bloei ;)

Gr, Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 24 jul 2010 21:09

Hoi Kristof mooi die butia 's brahea ik heb zelf nu de odorata erispatha en capitata die odoratha is een echte met smalle stam heeft een echte echte exotische look ze groeien echt hard vooral met broeierig weer tof dat die capetata in bloei komt ik had vernomen dat ze in de lage landen niet in bloei komen ik hoop dat als zij echt in bloei komt je een foto toont binnenkort zal ik wat foto's uploden groeten Francois
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 25 jul 2010 12:54

Gisteren bezoekje gebracht aan Palm hunter,Marc Devrome.Prachtig grote planten heeft hij daar,vooral de grote Brachea edulis palmen maakten een mooie indruk na de laatste lange winters opvallend,ik denk er ook eens 1 te proberen..De Butias zijn hem vorige winter tegengevallen en waren allemaal dood of zeer zwaar beschadigd ,hij had wel opnieuw een grote Butia cap.(oude naam) aangeplant.Zijn Jubaeas zagen er goed uit en hadden de winter dus wel goed doorstaan,hijzelf vindt nu ook Jubaea beter dan Butia in ons klimaat.De Washingtonia met stam van meer dan 4 meter en ook de minstens evengrote Phoenin dac. overleefden de laatste winter niet.Ook een Phoenix can. met minstens meterstam heeft veel schade en slechts 1 goed blad.Prachtige collectie heeft Palmhunter daar en goed om te zien wat mogelijk is in ons klimaat en benadrukte ook nog eens dat de schade daar nog meeviel in het westen in vergelijking met plaatsen waar het vorige winter -15 was geweest.
Dejagere

45 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen