Bloei in Butia capitata

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Bloei in Butia capitata

Berichtdoor Hitch op 25 jun 2026 17:04

Mijn Butia capitata in volle grond sinds 14 jaar krijgt dit jaar voor het eerst 2 bloemen. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het zag maar dit zegt me wel dat de palm het hier duidelijk naar zijn zin heeft en dat ik 'm goed behandel.
Hitch
 
Berichten: 2814
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
157 bedankjes

Re: Bloei in Butia capitata

Berichtdoor knalkop op 26 jun 2026 09:36

Heb jij een foto?
knalkop
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 24 jul 2015 10:08
Woonplaats: Herkenbosch
10 bedankjes

Re: Bloei in Butia capitata

Berichtdoor Hitch op 26 jun 2026 17:46

De bloeiaren zijn nog niet geopend. Ze blijven maar groeien. Ik zal proberen een foto te posten zo gauw de bloemen geopend zijn.
Hitch
 
Berichten: 2814
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
157 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten