Bloei in Butia capitata

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Bloei in Butia capitata

Berichtdoor Hitch op 25 jun 2026 17:04

Mijn Butia capitata in volle grond sinds 14 jaar krijgt dit jaar voor het eerst 2 bloemen. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het zag maar dit zegt me wel dat de palm het hier duidelijk naar zijn zin heeft en dat ik 'm goed behandel.
Hitch
 
Berichten: 2814
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
157 bedankjes

Re: Bloei in Butia capitata

Berichtdoor knalkop op 26 jun 2026 09:36

Heb jij een foto?
knalkop
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 24 jul 2015 10:08
Woonplaats: Herkenbosch
10 bedankjes

Re: Bloei in Butia capitata

Berichtdoor Hitch op 26 jun 2026 17:46

De bloeiaren zijn nog niet geopend. Ze blijven maar groeien. Ik zal proberen een foto te posten zo gauw de bloemen geopend zijn.
Hitch
 
Berichten: 2814
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
157 bedankjes

Re: Bloei in Butia capitata

Berichtdoor Mate op 27 jun 2026 14:13

Wat leuk om te horen!! Mijn Butia Eriosphata is 2 jaar geleden voor het eerst gaan bloeien (na iets van 12 jaar in de volle grond). Vorig jaar 2 bloemen. Helaas dit jaar niets. Geniet ervan want als de koker openknapt dan komt er een prachtige spectakel uit :thai:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 3127
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
370 bedankjes


Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lagarto en 16 gasten