zaailing tracycarpus buiten

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

zaailing tracycarpus buiten

Berichtdoor klaasweb op 21 okt 2010 15:36

Vorig jaar had ik nog enkele trachyzaadjes over en gooide deze buiten in mijn aarde. Maar nu is er uit 1 van deze een klein trachycarpus fortunei zaailing uitgekomen. Deze heeft nu 1blad en het tweede is op komst.

Mag ik dit buiten laten tijdens de winter (wss niet zonder bescherming => vb.omgekeerd potje of halve fles? erop plaatsen of graaf ik het nu nog best uit om in een potje te doen?

Mvg klaas
klaasweb

0 bedankjes

Re: zaailing tracycarpus buiten

Berichtdoor Dejagere op 21 okt 2010 16:55

Bij mij heeft een zaailing zonder problemen en zonder bescherming de winter overleed.Nu dit jaar zijn er op diverse plaatsen zaailingen opgekomen in mijn tuin en zal ik ze weer onbeschermd laten gezien mijn goede ervaring ermee.
Dejagere

45 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 21 okt 2010 19:28

Gewoon buiten laten staan zonder bescherming. Deze zijn sterker al zaailing dan als ze al een stammetje hebben. Tientalllen zaailingen zijn vorige winter zonder een probleem buiten gebleven.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 22 okt 2010 11:11

Heb sinds drie jaar een wagnerianus met beginnend stammetje in de volle grond staan,plant heeft -18 doorstaan zonder noemenswaardige schade,moet er wel bij vermelden dat er gedurende de koudste periode een laag sneeuw op heeft gelegen,dus gewoon buiten laten je kan er bij extreme vorst nog altijd wat noppen folie overheen leggen.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen