Geknakte bladeren Trachycarpus Fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Geknakte bladeren Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor Cheyenne op 25 okt 2010 18:23

Beste allemaal,

Onze Trachycarpus Fortunei heeft wat "geknakte" bladeren (waarschijnlijk van het transport) en gele punten.

Wat kan ik hiermee het beste doen? Afknippen of gewoon laten zitten?

Dank alvast!
Cheyenne

0 bedankjes

Re: Geknakte bladeren Trachycarpus Fortunei

Berichtdoor francois eijkhout op 25 okt 2010 20:28

Hoi cheyene je kunt ze beter laten zitten tot het komende voorjaar dan kan je de bladeren afknippen wel 10 cm laten zitten hierna mesten met bv gedroogde koemest korrels of palmenmest oja niet meer dan 4 a5 bladeren te gelijk om shok te voorkomen succes groeten Francois
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor Cheyenne op 20 maart 2011 18:16

francois eijkhout schreef:Hoi cheyene je kunt ze beter laten zitten tot het komende voorjaar dan kan je de bladeren afknippen wel 10 cm laten zitten hierna mesten met bv gedroogde koemest korrels of palmenmest oja niet meer dan 4 a5 bladeren te gelijk om shok te voorkomen succes groeten Francois

De Trachycarpus Fortunei heeft de strenge winter en veel wind, mijn insziens redelijk goed doorstaan.

Het is nu voorjaar en wil dus aan de gang gaan met de bladeren (noem je dat zo bij een palm...?). Er zijn er heel wat geknakt of hangen naar beneden.

Als ik het antwoord van Francois lees, kan ik ze afknippen tot ca. 10 cm vanaf het begin van het blad.

Waarmee kun je dat het beste doen?? Kan ik ze allemaal eraf halen (per blad) of moet dat in etappes? Welke mest kan ik de palm het beste geven voor in het voorjaar?

Dank en groet,

Cheyenne
Cheyenne

0 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 20 maart 2011 18:30

Beste Cheyenne,

Je mag de bladeren afknippen met een gewone snoeischaar. Let op dat je ze niet te ver van de stam afknipt, anders begint je palm er slordig uit te zien. De oude bladresten vormen immers mee je stam en zorgen dus voor de 'look' van de hele palm ;)

De lengte van de bladresten hangt een beetje van de grootte van de hele palm af.

Gebruik bv. gewone koemest voor een palm. Let op met blauwe of roze korrel. Persoonlijk geef ik dit niet graag aan palmen, palmvarens en boomvarens. Behalve aan bananen en canna's.

Groeten,
Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen