Jubaea winterervaring 2011

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Jubaea winterervaring 2011

Berichtdoor ick op 26 maart 2011 13:48

Hallo,

De Jubaea chilensis verbaast me in positie zin. Ik heb -helaas- maar een kleintje in pot, hij is vorig jaar pas begonnen met gedeeld blad te maken. Ik heb 'm nu 3 jaar en 's winters zet ik 'm droog onder een afdak, maar verder onverwarmd (hoewel, tegen mijn slecht geïsoleerde keuken aan). Geen enkele schade! Daarentegen heb ik een Sabal minor daar vlak naast staan en die heeft het de afgelopen winter zo'n beetje opgegeven: de nieuwste speren zijn stukgevroren. En dat terwijl een Sabal vorstbestendiger zou zijn dan de Jubaea…

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 26 maart 2011 18:55

Hier is het anders, de jubeae verbaast me in negatieve zin, deze plant heeft eenzelfde parcours afgelegd als de Brahea Armata, beschermd tegen vocht en wind zijn beide planten aan een kortstondige -5 blootgesteld. De Brahea is nu aan de groei en opent een eerste blad, de jubeae heeft speerrot.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor Davy op 29 maart 2011 20:41

Tja het is wat met onze hobby......Mijn Jubea doet het prima.....nooit kouder had dan + 1 of zo denk ik. Frisgroen, ook de speren...en de Trachy: speerrot.....

Ik ben er nu van overtuigd: speerrot heeft te maken met sneeuw, vocht, koude...Er is veel sneeuw gevallen. Mijn trachy zat er helemaal onder, alles bladeren gingen naar beneden, dat zullen de speren zeker niet leuk gevonden hebben, een goede les!!
Davy

12 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen