1 van mijn fortuneis is eind april bloemknoppen naar boven aant schieten maar nu is er nog maar 1tje half opengegaan en donker aant kleuren, de andere staan nog altijd aan de stam vast en zijn nog niet gaan hangen, is hier een reden voor? De andere komen wel veel sneller uit de bladstelen en gaan heel snel hangen en open.
Volgens mij is het bloei-proces verstoord geweest en wil/kan hij er nu niet meer met doorgaan en ik denk dat hij de bloemen laat afsterven... Veel kun je er niet aandoen hoor, gewoon zijn gang laten gaan. Als je duidelijk merk dat de bloemen verder verwelken en afsterven zou ik ze gewoon verwijderen.
Heb je deze niet net gekocht (met al die andere trachy's ) en pas uitgeplant ?! Dus verplanten of verpotten tijdens de bloei enzo de palm in stress gegaan... Is mijn idee hé, ga niet zeggen dat het dat is, dit denk ik gewoon. Maar ik zou me er niet al teveel zorgen over maken zolang al de rest er nog gezond en normaal uitziet en gedraagd...
Ja dat zal het dan wel geweest zijn, jammer. Maar ik heb gelukkig nog palmen die in bloei zijn zoals de chamaeropsen en nog een wagnerianus en fortunei. Vindt het gewoon spannend om ze in bloei te zien gaan.