palmen bij de kweker

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: palmen bij de kweker

Berichtdoor Toni op 04 aug 2011 19:13

Nou fordbully, dat ziet er toch gezond uit! :thumb_up:

Foto doet wonderen, 1 foto doet meer dan duizend woorden!! :applaus:
Toni

16 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 04 aug 2011 20:07

Beste Fordbully,

De foto van deze kluit is van een tachycarpus die ik zelf in april 2008 heb uitgedaan ivm verhuizing en die 3 maanden in een kuip heeft gestaan en zoals je ziet niet eens geheel gevuld met aarde is geweest.
Hier zie je goed dat de palm in 3 maanden een behoorlijk wortelstelsel heeft gemaakt.
Als dat op de foto van jouw van een half jaar wortelen is dan moet ieder maar voor zich bepalen wat goed doorgeworteld is.
Ik heb die van mij na 3 maanden in de grond gezet en heb geen foto's hoe deze uit gezien zou hebben na een half jaar. Maar het verschil is wel duidelijk te zien.

Groeten

Marc
Bijlagen
Kluit_nanital_2008_7_20_00000.JPG
Kluit_nanital_2008_7_20_00000.JPG (169.28 KiB) 2766 keer bekeken
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 04 aug 2011 20:26

blijkbaar heeft Marc S enkel maar negatieve kritiek. Als ik deze wortelkluit van jou bezie en ik bezie de mijne en dan nog het verschil in aarde dat palmen of bomen en planten algemeen groeien, het land en de boom zelf kan men geen oordeel vellen. Elke boom, grond en land is anders en dus kan men geen vergelijkingen maken. Hier in Belgie zijn er al verschillende grondsoorten die ook de wortelgroei bepalen; leem, zand, ... mensen die enkel maar negatieve commentaar kunnen geven tja daar heb ik mijn mening over
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 04 aug 2011 20:38

dank je wel Toni, hij ziet er echt goed en gezond uit, klaar om in de grond te gaan dit weekend.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 04 aug 2011 20:44

Fortbully,

Mag ik nu even vragen waar de foto van de kluit van jouw gebleven is.
Het is nu makkelijk commentaar op mijn commentaar te geven en dan jouw foto weghalen zodat niemand meer het verschil kan zien.

Wie schreef dat een foto doet meer als 1000 woorden doet? ik niet.

Kan ik er wat aan doen dat bij jouw weinig wortels te zien waren en dat dit echt niet het voorbeeld was van een goed doorwortelde palm.
Ik geef alleen maar mijn mening en en representatieve voorbeelden.
Ik ben niet negatief want ik zeg niet zomaar wat maar leg bewijs op tafel.

Ga eens informatie inwinnen bij mensen die serieus met de verkoop van palmen bezig zijn T&J palms als voorbeeld en vraag daar eens wat zij van de kluit denken en vraag dan of ze eerlijk een mening willen geven over de foto die jij liet zien.

Als jij ze de zelfde foto laat zien en zij zeggen dat ik het verkeers heb gezegd over de kluit en alleen maar negatief ben, bied ik je hiervoor mijn veronschuldigingen aan.

Ik hoop dat jij dan voor iedere grondsoort in belgie een beschrijving bij de palmen doet wat de mensen met hun specifieke grond moeten doen om wortels aan hun palmen te krijgen.

Dit is volgens jouw wortelgroei bepalend.

Met vriendelijk groet

Marc
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 04 aug 2011 21:53

Ik ga dit topic even sluiten ;)

Ik heb zelf zowel goede als minder goede ervaringen met palmen met een minder ontwikkeld wortelstelsel. Iedereen moet dit maar voor zich uitmaken of ze zo'n palmen aankopen of niet. ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen