hallo trance236
hier paul even, de foxtail die bij mijn staan , gaan nog zeker niet naar buiten, ze zijn nog klein hier , ik hoorde hier en daar dat het snel groeiende palmen moeten zijn, ik denk dat dat misschien is als het groter is, wandt nu pas gaan ze bij mijn groeien, het heeft wel bijna 2 jaar geduurd, ik heb ze uit suriname mee gebracht en daar ook enkele gelaten, wel , het vreemde was dat ze daar nog kleiner waren gebleven dan hier in koud nederland,wel overwinter ik ze binnen in huiskamer, nu staan ze in de kas, en beginnen te groeien,en ja, ze kunnen iets aan vorst hebben ,maar dat bij grote exemplaren, de kleine zeker niet, en volle zon is goed voor ze , maar kijk wel uit als ze heel lang binnen hebben gestaan, dat ze wel even langzaam aan zon moeten wennen, anders is er een kans dat toch je bladeren verbranden en bruin worden en verdrogen, het verbranden gaat sneller dan je denkt, en je heb het niet altijd meteen in de gaten , maar pas als het te laat is , dus ik denk eerder daar aan, de driehoeks palm gaat een pak sneller, maakt speer na speer, kan ook wat vorst hebben , en die heb ik een heel stuk koeler overwinterd, nou ja, winter,, m.v.g. paul