heb hier 2 trachy's fortunei 1m stam die allebei speerrot hebben (hadden )misschien heb je ze al gezien in een ander topic .
Deze heb ik nu teneinde raar alle 2, stukje per stukje afgeslepen (zagen gaat zo moeilijk met al dat haar ). Een heb ik ong. een halve meter afgedaan waardoor er nog maar een 20cm vanover gebleven is tot op het mooi hout, bij deze niet veel hoop meer .

De andere een 20cm daar zag ik wel nog een beetje groen dus er is nog hoop, heb er bij alle2 een laagje cuprex poeder opgestrooit en een zwarte pot overgezet ( die er bij droog weer afgaat) om zo extra warmte te krijgen als de zon ooooit nog eens schijnt , bij de grootste heb ik ook nog een extra zwarte luchtdoorlatende doek rondgedaan ook om zo weer extra warmte te krijgen .
Toen ik vandaag bij de grootste ging kijken zag ik dat de speer al een paar mm omhoog gekomen was dus laat ons hopen dat de zon nog een beetje gaat schijnen en hem zo toch nog een beetje kan herstellen , heb wel al getwijfeld om hem terug op te potten en in tuinhuis te laten overwinteren maar wacht nog een beetje af .
Hier enkele foto's ervan dit waren foto's van de kleinste
hieronder de grootste