Mannetje of Vrouwtje?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Mannetje of Vrouwtje?

Berichtdoor Dutchlatino op 07 mei 2015 03:14

Bjorn, je hebt óf een mannetje in de tuin staan (en die krijgen toch ècht geen zaden) óf je hebt een vrouwtje in de tuin staan dat niet bevrucht is (en ook die krijgen geen zaden). Als je deze topic goed leest wordt het je vast wel duidelijk ;)
Neem eens een kijkje in mijn tuin: http://dutchlatino.webklik.nl/page/fotoalbum
Dutchlatino

11 bedankjes

Berichtdoor Bjorn. op 08 mei 2015 15:49

Dutchlatino schreef:Bjorn, je hebt óf een mannetje in de tuin staan (en die krijgen toch ècht geen zaden) óf je hebt een vrouwtje in de tuin staan dat niet bevrucht is (en ook die krijgen geen zaden). Als je deze topic goed leest wordt het je vast wel duidelijk ;)

Ik heb het niet over zaden, ik heb het over de stuifmeel (kleine gele korreltjes).
Bjorn.

5 bedankjes

Berichtdoor Dutchlatino op 08 mei 2015 23:05

Ik begrijp precies wat je bedoelt Bjorn. Stuifmeel is enkel poeder en wordt gedragen door de (kleine gele) korreltjes van de mannelijke boom. Dit valt echter altijd af; dat is normaal. Ook onbevruchte vrouwelijke bloeiwijzen verpulveren.

Ik blijf er dus bij: je hebt óf een mannetje in de tuin staan óf je hebt een vrouwtje in de tuin staan dat niet bevrucht wordt.
Neem eens een kijkje in mijn tuin: http://dutchlatino.webklik.nl/page/fotoalbum
Dutchlatino

11 bedankjes

Berichtdoor Bjorn. op 10 mei 2015 13:33

Dutchlatino schreef:Ik begrijp precies wat je bedoelt Bjorn. Stuifmeel is enkel poeder en wordt gedragen door de (kleine gele) korreltjes van de mannelijke boom. Dit valt echter altijd af; dat is normaal. Ook onbevruchte vrouwelijke bloeiwijzen verpulveren.

Ik blijf er dus bij: je hebt óf een mannetje in de tuin staan óf je hebt een vrouwtje in de tuin staan dat niet bevrucht wordt.

Jaa ik heb 2 mannetjes, en 1 is nog onbekend. Eerste keer datie bloeit namelijk :)
Dacht zelf altijd dat de verpulvering door weer omstandig heden kwamen. Dank voor u uitleg :thumb_up:
Bjorn.

5 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen