Hoe geven jullie je palm water ?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Hoe geven jullie je palm water ?

Berichtdoor palmguy op 18 jun 2015 22:28

Hallo

Palmen in volle grond die er al meer dan een jaar of twee staan geef ik ... Niets
Palmen die nog maar recent in volle grond staan alsook palmen in pot staan geef ik zo nu en dan regenwater waarbij ik tracht rekening te houden met de regenval in hun natuurlijke habitat.
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 24 jun 2015 10:20

Gewoon regenwater uit de regenton. Eventueel kan je een dompelpomp in de regenton zetten en je tuinslang erop aansluiten.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 24 jun 2015 10:33

Ik sinds dit jaar regenwater, veel warmer mits ik de ton in de zon zet. Daar zit een regentonpomp op aangesloten waar ik dan mijn tuinslang gewoon op aansluit. Wand de serre is bij mij automatisch bewatert. De potten geef ik naar gevoel water vinger in de pot vochtig ok = geen water. Raak ik wat dieper met mijn vinger geef ik de planten in de 50L potten toch 2 liter water ongeveer minimum. De Afwatering in de pot is wel zeer goed. Zeer belangrijk al de winter naderd -> i.v.m. het droog(droger) houden van je planten. En bananen doe ik (ik toch) iedere avond plensnat.
Palmen volle grond geef ik pas water als het langer dan 10 dagen niet regent. Omdat ik ook geen luie planten wil kweken. Jonge tuinen geef je best wel wat meer water maar de mijne is er nu 2 jaar en de border geeft geen water meer gehad sind begin mei denkik. Ook weer om sterke planten te kweken.

Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 24 jun 2015 11:22

Hoi Bryan, het is natuurlijk een beetje natte vinger werk! Als je na gaat dat in deze periode van het jaar ook 3 mm verdampt uit de bodem, in de droge periode krijgen alle planten water, spreekt voor zich dat een waterdragende plant meer nodig heeft.
hier ging vroeger ook alles vanuit de regenton, helaas is dat met het huidige assortiment niet meer te doen en gaat alles via het leidingwater, gelukkig is het vrij zacht water de laatste jaren ;)

Groet Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Bryan*75 op 24 jun 2015 18:41

Jep Eduard, dat heb ik er mss niet bij gezet tuurlijk geef je een banaan of grote bladplanten meer water. Maar ik zit op kleibodem he water blijft zeer lang in de grond. Maar daarvoor ga ik niet heel de border besproeien. Gwn die enkele planten. Maar ik zeg kwa water geven is een kleibodem luxe het houdt heel lang vast ook voedingsstoffen. Grtz Bryan
Bryan*75

17 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen