Trachycarpus Latisectus heb ik in het voorjaar van 2010 als jong plantje aangeplant. Vergeten te beschermen en toen was hij helemaal bruin, echt niets van over. Speer liet niet los en hij begon gewoon door te groeien en zetten afgelopen zomer weer 7 bladeren. Nu weer niet beschermd en er is weer niets van over. Gewoon compleet verbrand. Maaaaar.. de speer laat niet los dus hoop dat hij weer terug komt.
Bovenstaande foto is rechts de fortunei en links de naini tal naast de basjoo
De foto hieronder is de grootste de Fortunei. Gemaakt vorig jaar door mijn dochter. Ik woon er al 5 jaar niet meer en mijn dochter die nog bij haar moeder woont maakt ieder jaar foto's.
Mooie dikke stam hoor die kleinste! Dit is dan naini tal? Zoja, heeft naini tal altijd zo'n dikke stammen? Ik zie namelijk graag dikke stammen Mss is de Tesan ook wel een goeie kanshebber voor greekpalm? Daar hoor je jammer genoeg niet echt veel van, mss iemand met ervaring?
De trachycarpus fortunei var. tesan heb ik nu enkele van vorig jaar en dit jaar uitgekomen. Deze zijn hier niet als grote planten te krijgen. Maar uiteraard ga ik ze ook uitproberen. ik heb ze van alle 4 lokaties waar ze te vinden zijn.
Je hebt: tesan cultivated, tesan mountain N, Tesan mountain S, en waarschijnlijk is de Tesan mountain North een populatie die in de zelfde bergen gevonden wordt als de mountain N alleen is de standplaats veel kouder als bij de mountain N.
Garry had deze ook eerst Mountain N genoemt maar ik heb hem toen geschreven dat hij ze beter mountain North kon noemen omdat ze uit een koudere regio kwamen en dan beter te onderschijden waren.
Dus die tesan mountain north zou dus de meest vorstbestendige van de 4 moeten zijn? Ik ben toch wel benieuwd wat tesan hier bij ons zal doen. Want ik vind dit een zeer mooie robuste trachy!