trachycarpus fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: trachycarpus fortunei

Berichtdoor Harold538 op 05 jun 2012 04:16

Ik heb net als alle bovenstaande palmliefhebbers hetzelfde probleem! Een kleine Fortunei in de grond, eerst na de winter groeien, speren aanmaken en nu kon ik ze er allemaal uithalen, doodzonde. Het moet haast wel door de vele regen komen, wat dus alsnog rot veroorzaakt.....
Mijn exotische tuin

viewtopic.php?f=49&t=14359
Harold538

5 bedankjes

Berichtdoor palmkasper op 05 jun 2012 22:02

Ja balen joh, hij / zij stond op een mooi plaatsje, zou zeggen inwikkelen en begraven, wees gegroetje er overheen en op naar tuincentrum voor nieuwe. Ze worden immers ten opzichte van enkele jaren terug steeds betaalbaarder. Ik weet niet of je er aan gehecht was. Maar het geeft je misschien mogelijkheden en kansen voor een mooie nieuwe. :onzeker:
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
palmkasper

5 bedankjes

Berichtdoor Alain op 06 jun 2012 08:02

ik heb ook eens hard aan de speer getrokken ,maar ze zit nog steeds vast ,laten we hopen dat het zo blijft
zijn buurpalm (andere trachy) heeft ondertussen al 2 nieuwe bladeren aangemaakt ,een groot verschil
daaraan zie je ze hebben alle 2 de zelfde groote +- 1.20m stam en de 1 doet het goed en heeft deze winter geen enkel blad verloren en de andere op een 2 meter afstand heeft ze allemaal verloren

the weak and the stong :?
Alain

21 bedankjes

Berichtdoor marcelmars op 06 jun 2012 20:54

Hoe bedoel afzagen heb je daar een instructie voor, hoe moet je dat doen ,ik zit met hetzelfde probleem.
gr
mars
marcelmars

0 bedankjes

Berichtdoor hexina op 14 jun 2012 11:34

De eerste speer is op en heeft in het midden bladschade. De 2e speer heeft de punt aangetast maar inmiddels zie ik de nieuwste speer die weer mooi groen word. Hij groeit nog steeds heel hard dus gelukkig gaat het de goede kant op! En bij jou?

Gr. Esther
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 18 jun 2012 14:54

zou het evt helpen zoals in de wintermaanden een lichtslang rond de stam stam doen of evt uitgraven, oppotten en de serre in zetten en hopen op herstel... vraag me dit af
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen