Mijn 2 nieuwe pronkstukken

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Mijn 2 nieuwe pronkstukken

Berichtdoor jeremaine op 27 nov 2014 14:51

De hoge palm voor dit gebouw is naar mijn weten een klein stekje geweest welke in 1969 door te toenmalige bewoner is gepland, althans dit is het verhaal wat ik hierover heb gehoord.
jeremaine

0 bedankjes

Berichtdoor phildre op 31 aug 2015 20:23

De 2 stellen het heel goed. In het voorjaar zijn ze gesnoeid en ze hebben ondertussen enkele bladeren aangemaakt. Ik kan jammer genoeg geen foto toevoegen..
phildre

0 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 31 aug 2015 22:51

Beetje bij elkaar kan juist heel erg mooi zijn, denk op de afstand die je geplant hebt gaat dit erg mooi worden. Palmen in groepjes worden naar mijn idee nog mooier als je verschillende leeftijd bij elkaar plant, op +- 1,5 meter van elkaar.

Snoeien van palmen doe ik alleen als de bladeren volledig verdord zijn.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor phildre op 01 sep 2015 22:00

Ik heb de foto verkleind, nu lukt het..
De stam is ook een klein beetje gegroeid.
Ze hebben regelmatig koemestkorrels gekregen en sinds mei frequent water bij droge dagen, ben tevreden met het resultaat!
Ik heb ook nog 3 kleintjes in mijn tuin staan, doen het prima.
Bijlagen
fortunei3.jpg
fortunei3.jpg (186.77 KiB) 4174 keer bekeken
fortunei2.jpg
fortunei2.jpg (187.43 KiB) 4174 keer bekeken
fortunei4.jpg
fortunei4.jpg (297.96 KiB) 4174 keer bekeken
phildre

0 bedankjes

Berichtdoor Stefanvds op 02 sep 2015 11:45

Nu planten is echt geen probleem, heb dit al meermaals gedaan. Ze kunnen immers wel wat aan hoor. Heb hier trouwens nooit één beschermd.
Stefanvds

13 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 02 sep 2015 12:47

Niet iedereen woont ook in Belgie he, de winters zijn over het algemeen toch wat strenger als je in de noordelijke provincies van Nederland woont, denk aan Friesland, Groningen o.i.d. Ligt helemaal aan de winter, standplaats en noem het maar op.

Wat bij jou geen bescherming nodig heeft kan dat wel nodig zijn in bovenstaande provincies. ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Mister w op 13 sep 2015 13:29

s.janssen schreef:Niet iedereen woont ook in Belgie he, de winters zijn over het algemeen toch wat strenger als je in de noordelijke provincies van Nederland woont, denk aan Friesland, Groningen o.i.d. Ligt helemaal aan de winter, standplaats en noem het maar op.

Wat bij jou geen bescherming nodig heeft kan dat wel nodig zijn in bovenstaande provincies. ;)

Helmaal mee eens.
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Mister w

67 bedankjes

Berichtdoor phildre op 11 apr 2016 15:05

Kraaien hebben op verschillende plaatsen van de stam weggeplukt.. Herstelt zich dat?
Ik heb er voorlopig vliesdoek rondgedaan zodat ze er niet meer aan kunnen.
phildre

0 bedankjes

Berichtdoor draco op 12 apr 2016 01:06

phildre schreef:Kraaien hebben op verschillende plaatsen van de stam weggeplukt.. Herstelt zich dat?
Ik heb er voorlopig vliesdoek rondgedaan zodat ze er niet meer aan kunnen.

De vezels vormen aantrekkelijk nestmateriaal voor vogels. Wat kaal is groeit niet meer bij. Het kan voor de palm overigens geen kwaad. Bij oudere exemplaren kunnen de vezels van onderaf spontaan losraken.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 12 apr 2016 18:45

Op het forum kan je wat voorbeelden zien van kale fortuneis. Kijk eens in het topic van John uit Rotterdam. Stel dat de vogels het winnen kan je altijd nog overwegen om de stam te strippen. Oogt erg tropisch.
gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen