Groei Brahea Armata na aanplant in Mei.

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Groei Brahea Armata na aanplant in Mei.

Berichtdoor kristof p op 23 aug 2010 19:40

Grad85 schreef:Hier inmiddels nr 4 ook eruit en de volgende speer staat alweer klaar :mrgreen:
Gaat lekker zo.
Dacht dat dit veel tragere groeiers waren.

Afbeelding

Hoe oud is die van jou nu kristof ??

geen idee hou oud deze is maar ik schat iets van rond de 10 jaar. (heb hem van 2006 en werd het voorjaar daarop geplant in de tuin.
kristof p

23 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 23 aug 2010 23:39

Hey Kristof,
Jouw jonger exemplaar (armata) doet het blijkbaar beter dan de mijne, ik had ook zo'n spierwitte armata van Marc (palmhunter) gekocht vorig jaar, mss weet je dat nog. ;) Die had dus weinig of geen wortels dus daarom heb ik die eerst in een grote pot gezet om eerst een gezonde wortelkluit te kunnen maken voor dat ik hem in de volle grond zet. Momenteel (1 jaar later) staat hij eindelijk min of meer vast in de pot en komen er enkele wortels onderaan piepen maar bovengronds al heel het jaar geen mm beweging, ik denk dat ik nog een jaartje geduld zal moeten hebben voor dat ik hem in de volle grond kan zetten. :?
Jouw grote is weer goed gegroeid, begint al flink te worden. Zeer nice hoor en al zes bladeren amai, ik vind het echt geen trage groeier de armata, toch de grotere exemplaren dan.
Begin je geen spijt te krijgen dat je hem zo dicht bij het huis hebt geplant ?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Bvanhaalen op 09 sep 2016 21:02

Hallo,
Mijn armata die sinds eind juni in de volle grond staat groeide 1.5 maand na het aanplanten gewoon lekker door maar nu staat deze al een tijdje stil.
Kan ik er van uit gaan dat deze palm zijn wortels aan het uitbreiden is nu deze door heeft meer ruimte te hebben?
Palm staat op het zuiden vol in de zon in een verhoogde border, de palm wordt af en toe bij een droge periode bewaterd en ziet er goed en gezond uit.
Bvanhaalen

0 bedankjes

Berichtdoor revoluta op 11 sep 2016 22:06

hoi ik heb een armata voorjaar 2015 geplant in de volle grond. eerst nog wat klei van de kluit verwijdert.
dat was even schrikken voor de plant. nu groeit zeker maar langzaam ,groei zie ook al bij lagere temperaturen , maar al met al twee bladeren .vind hem ook zeker heel langzaam maar zeker steeds mooierder worden :thumb_up:
lelijke planten bestaan niet .soms moet je wat langer kijken..
revoluta

4 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen