Eduard schreef:Hoi, ja in eerste instantie gezaaid van dikke pitten besteld door Gerard [ik zelf] hij had bij Cemunnos van die bestel sessies waar je je voor kon inschrijven, helaas zijn die pitten bij mij niet gaan kiemen, ik raakte ervan gefrustreerd vond het zo'n mooie palm, dat ik toen een paar zaailingen heb besteld bij John Wilson in Spanje, deze zijn goed aangekomen maar waren ernstig ingedroogd [bruin blad] gelukkig zijn er 2 van de 3 zaailingen gaan groeien, dit was ergens in 2010 eentje van die 2 is het heel goed gaan doen en is deze, hij maakt nu blad aan wat erop lijkt, nog lang niet zo groot maar over een jaar of 2 denk ik dat we in de buurt komen, hij staat wel in een grote pot die de luchtvochtigheid onder het blad hoog houd, nr.2 staat gewoon in de veranda en blijft een klein scharminkel, maar leeft nog, hier het mooie exemplaar,
Gr. Eduard.
Een gaaf exemplaar Eduard en geen bruin randje te zien. Daarmee leg je eer in je werk. Bruine randen was mijn frustratie met Licuala grandis die je af en toe nog wel eens in een tuincentrum tegenkomt.