trachycarpus sp. manipur

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: trachycarpus sp. manipur

Berichtdoor Sub T op 07 jan 2015 21:03

Heel mooi exemplaar! :thumb_up:
Heb je er ook buiten staan?
mvg
Sub T

138 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 10 jan 2015 19:07

Hi palmy,

Allereerst :welkom: op het forum ! Iemand met al jaren ervaring met palmen zie ik graag verschijnen op het forum :thumb_up: Van waar ben je uit België, kust of Limburg ?

Mooie manipur's heb je al staan man, identiek als mijn grootste zie ik 8-)
Moet je wel vertellen dat die kromme groei zoals jij het zegt niet komt van naar het licht groeien hoor, de kruipende stam is een vaste eigenschap van de Manipur en dat zullen ze dus altijd hebben. Moet je zeker niet corrigeren want dan verstoor je de palm alleen maar. De stam gaat uiteindelijk vanzelf de hoogte in en word dan terug recht ;)
Als je wat palmen verkoopt mag je me zeker contacteren.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor PALMY op 13 jan 2015 22:06

Waterboyke schreef:Hi palmy,

Allereerst :welkom: op het forum ! Iemand met al jaren ervaring met palmen zie ik graag verschijnen op het forum :thumb_up: Van waar ben je uit België, kust of Limburg ?

Mooie manipur's heb je al staan man, identiek als mijn grootste zie ik 8-)
Moet je wel vertellen dat die kromme groei zoals jij het zegt niet komt van naar het licht groeien hoor, de kruipende stam is een vaste eigenschap van de Manipur en dat zullen ze dus altijd hebben. Moet je zeker niet corrigeren want dan verstoor je de palm alleen maar. De stam gaat uiteindelijk vanzelf de hoogte in en word dan terug recht ;)
Als je wat palmen verkoopt mag je me zeker contacteren.

Hallo waterboyke

De manipur heeft inderdaad die opkruipende stam als ze heel klein zijn maar niet meer als ze eens zo groot zijn , ze zijn door de jaren heen al genoeg verplant geweest of terug rechtgezet maar telkens groeien ze naar deze richting en niet alleen de manipurs maar alles heeft de neiging om krom te groeien in mijn serre wat in volle grond geplant is.
Met andere woorden dus ook de tomateplanten , salade en andere dingen die ik in de serre aanplant tijdens het kweekseizoen. Zelf het onkruid in de serre groei ook die richting. Komt omdat er in mijn serre nooit smorgens zonlicht is en telkens rond dezelde tijdstip van middag tot 17 uur.
Een plant die enkel maar zonlicht heeft op telkens stipt dezelfde uren zal na tijd zich ook richten naar deze bepaalde zonlicht. Een pot word eens vastgenomen en eens gedraaid door het jaar heen maar planten in volle grond kan ik enkel maar eens om de 2 jaar corrigeren met wat los te stekken en terug recht te zetten. Ik ben dat ondertussen al jaren gewoon , het is een hobby zeggen ze dan.
Die manipurs moeten idd nog met tijd al de deur uit , moment ze te groot worden om in de serre te staan zal ik deze allemaal oppotten en wegdoen. Voorlopig kunnen ze er nog een eindje staan.
PALMY

2 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 14 jan 2015 00:42

Ahzo op die manier, ok, ja ik dacht dat je de kruipende eigenschap bedoelde met schuin groeien ;)
Heb je geen overzicht foto van in je serre Palmy ?
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen