Laatste groeistuipen van dit jaar....

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Laatste groeistuipen van dit jaar....

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 03 aug 2015 03:33

:thumb_up: 8-) :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor ick op 03 aug 2015 15:52

wauw, dat gaat hard!
bij mij is het nu ook serieus op gang gekomen hoewel ik me afvraag of ie dit jaar nog zal bloeien (in mijn herinnering deed de plant dat vorig jaar ergens in juli al...)

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 25 sep 2015 21:08

Hey Rick, speciaal voor jou. Kijk maar eens hoe de Ipomoea de afgelopen weken enorm is gegroeid. Maar helaas voor mij komt de bloei nu pas op gang. En in deze tijd van het jaar zijn de nachten te koud dus zit ik met kleine, niet mooi op kleur bloemen. Ik ga denk ik eens experimenteren met warmte toevoegen in de winter, zodat de plant hopelijk volgend jaar sneller op gang komt.
WP_20150925_19_35_47_Pro.jpg
WP_20150925_19_35_47_Pro.jpg (116.99 KiB) 2078 keer bekeken
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor ick op 28 sep 2015 14:30

Wauw! Dank je! Voel me vereerd...
ja, da's duidelijk het voordeel van de volle grond, zo'n mega-explosieve groei, met mooi donkergroen blad...
Bij mij (staan in poten) is er uiteindelijk best een flinke groei geweest (ben continu bezig de meterslange slierten uit bloempotten, planten en onder de vloerplanken op het dakterras weg te trekken), maar bij jou kun je de planten wsl. hóren groeien.
Mijn Ipomoea's bloeien enigszins voorzichtig sinds een paar weken, maar zoals je zegt met kleinere bloemen die net niet echt knalblauw zijn. Ik vind die groene muur bij jou overigens ook wel heel mooi, liever had je natuurlijk gezien dat daar overal grote knalblauwe bloemen in zouden zitten, maar gelukkig leven je planten nog. Benieuwd of verwarming in de winter zal helpen.

groet, rick
ick

71 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen