Trachycarpus Fortunei gaat hij nog groeien?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Trachycarpus Fortunei gaat hij nog groeien?

Berichtdoor palmguy op 03 apr 2011 14:27

Hallo

erna schreef: ... en dan op een exotenforum terechtkomen, en dan besmet geraken met het exotenvirus.. komt nooit meer goed..

Erna

dat een exotenhobby eventueel wat uit de hand loopt zijn toch enkel maar geruchten hè Erna
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor erna op 03 apr 2011 17:11

geruchten ?? Dan moet je maar eens in mijn tuin komen kijken.. deze namiddag aanplantingen gedaan, zal eens enkele foto's maken.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 03 apr 2011 18:06

Erna,

Foto, 's zijn altijd leuk
ik heb al het een en het ander gezien op uw website, is echt allemachtig prachtig uw tuin.

Vandaag was ik slechts matig actief op exotisch vlak, een vulcano verpot, en een phoenix roebelinii en chamadorea elegans in de tuin gezet (ze stonden nog op een verluchte slaapkamer hier omwille van nog te koude nachttemperaturen.) Als er nog nachtvorst komt dan maar weer de even de garage in.

Oh ja, heb een aantal dagen terug eindelijk een propagator gekocht en heb voor de allereerste maal in mijn leven enkele zaden geplant vandaag van Washingtonia Filifera, Chamaerops Humilis, Livistona Australis, Phoenix Canariensis, Dracanea Draca (drakenboom) en Strelizias. Die zaden heb ik gekocht in Tenerife in nov 2010, ze zijn dus niet vers, och als er maar een paar uitkomen is het al goed.

Groeten
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor cpo op 08 apr 2011 00:15

orinoco schreef:Ik denk niet dat er veel handelaren zullen zijn die "garantie" op een palm (of wat voor plant dan ook)
zullen geven...Maar misschien,als je er vaak komt,dat er een aangepast prijsje afgesproken kan worden. Meestal "ligt het toch aan jezelf" wordt al gauw gezegd. :?

Ben

Ik heb dit tc nog niet zo lang geleden ontdekt, toen ik de palmpjes kocht kwam ik er voor de 2e keer :) , vandaag teruggegaan en het verhaal van de overleden palmen verteld en hij zei gelijk dat ik mijn 30 euro terug kreeg. Kortom ik heb gelijk weer wat gekocht en ben een dubbele trachy rijker geworden vandaag. De trachy met speerrot, (de minst erge) heb ik verzet. Die staat nu zielig te zijn op een schuine heuvel, beschermd tegen wind en lekker in de zon, schuin zodat ie niet inregent, hopelijk gaat ie nog bijkomen, zijn wortels zagen er goed uit, maar ik vrees het ergste.

Maar goed een andere gezonde trachy rijker dus. Deze gekozen omdat er 2 in een pot zaten, dus 2 voor de prijs van 1 de andere stonden namelijk allemaal alleen in een pot voor dezelfde prijs, ik hou ervan als je verschilende hoogtes hebt. zal snel een pica maken en plaatsen.....
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 08 apr 2011 00:20

cpo schreef:het verhaal van de overleden palmen verteld en hij zei gelijk dat ik mijn 30 euro terug kreeg

Dat is heel netjes...Is lang niet overal zo.Een zaak om later nog eens terug te komen.
Alleen niet weer met dode palmpjes natuurlijk :lol:

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor cpo op 08 apr 2011 00:27

Zeker weten Ben, het is een aardige man en al kennen we elkaar amper we wisselen steeds info over plantjes aan elkaar uit, hij houdt van cactussen enzo, ik van de andere exoten, maar we hebben een klik zal ik maar zeggen. Ik vroeg of hij bananenplanten had en jawel die had hij, bijzondere soort, weet de naam niet meer, maar ik zoek gewoon de musa basjoo en hij had er nog 1 over, in zijn kas, moest maar een keer komen kijken, meerdere stammen en ik mocht hem hebben hij had er geen plaats meer voor. Nou ik was helemaal perplex, normaal als er iets gratis te halen is ben ik er als de kippen bij... nu had ik even geen woorden, vond het zo vreselijk aardig en attent!
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 08 apr 2011 00:39

Dit maak je tegenwoordig nog maar weinig mee...Petje af voor zo iemand :thumb_up:

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor cpo op 08 apr 2011 00:41

Ja ik vind het zelf ook heel leuk, gewoon gezellig om daar wat te kopen dus heb naast een nieuwe trachy ook een chamaerops humilis en een yucca ailofolio purpurea (geen idee of ik het goed schrijf) gekocht.... goed excuus, hahaha
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 08 apr 2011 00:49

cpo schreef:yucca ailofolio purpurea (geen idee of ik het goed schrijf)

Bij deze twijfel ik een beetje,maar het is al laat zullen we maar zeggen... ;)

Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor cpo op 08 apr 2011 09:00

yucca aloifolia purpurea, dat is um! hihi
Groetjes, Corrine

cpo

52 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen