jraukema schreef:Hallo,
Ik was op zoek gegaan naar een trachycarpus om mee te beginnen en kwam terecht bij exoterra.nl. Hier ben ik geweest en heb een albizia, 2 musa b. en een trachycarpus fortunei gekocht.
Ik vroeg mij af of het een goede koop is geweest voor 69.95(de trachy) en wat jullie ervan vinden hoe hij eruit ziet? En hebben jullie nog tips over hoe is hem het beste kan beschermen in de winter of is dit niet nodig?
Groeten,
Rene
idd een mooie trachy , maar 70 € vind ik persoonlijk wat veel geld voor deze , heb zelf vorige week een trachy fort aangekocht voor mijn moeder en heb deze 40 € betaald ( bij kwekerij Quality Plants te Wetteren , palmen zijn Belgische kweek , dus zonder probleem winterhard , heb er voor mij 2 jaar terug ook een gekocht en direkt in volle grond 2 winters doorgekomen , zonder enige vorm van bescherming en niks van schade )
Palm die ik gekocht heb heeft stam van 51 cm , en meet totaal ( vanaf bodem tot hoogste blad , dus pot niet meegerekend ) 135 cm ; staat voorlopig nog in plastiek pot maar word deze week verpot naar vierkante houten plantenbak
Dus misschien toch eens goed uitkijken vooraleer over te gaan tot aankoop , want soms kan je toch enkele euro's ( in dit geval 30 € ) besparen voor een gelijkaardig ( of soms groter ) exemplaar