Wel illustratief deze foto Edwin,
Schuin rechts onder de Panama-Hat staat een Pritchardia pacifica die drie weken terug een nacht van 3.9°C heeft gezien - en dat vind ie maar niks! Hij is nu al twee bladeren kwijt en ik ben bang voor de rest...
![]() | 1136 bedankjes |
![]() | 135 bedankjes |
Rob schreef: drie weken terug een nacht van 3.9°C heeft gezien - en dat vind ie maar niks! Hij is nu al twee bladeren kwijt en ik ben bang voor de rest...
![]() | 1028 bedankjes |
Eduard schreef:Rob schreef: drie weken terug een nacht van 3.9°C heeft gezien - en dat vind ie maar niks! Hij is nu al twee bladeren kwijt en ik ben bang voor de rest...
Deze mag niet onder de 12ºC komen, je speelt met vuur als je die lage temp. toelaat!
![]() | 708 bedankjes |
![]() | 1136 bedankjes |
![]() | 1028 bedankjes |
AIREMULP schreef:Heb je geen foto om te laten zien ,ik vind dat wel leuk om te zien hoe die van jou erbij staat![]()
Heb hem hier ook in een luchtig substraat staan met perliet en veel veenmos om iets aan te zuren
Edwin
![]() | 13 bedankjes |
Eduard schreef:Hoi Han, daar geloof ik niets vandeze soort komt uit het laagland tropisch regenwoud! Daar is het overdag 30 /35 ºC. en de nachten 20 /25ºC, en niet te vergeten 85% luchtvochtigheid overdag, ik heb hem ooit in de subtropische kas gehad, waar die meteen slap werd bij een temp. van onder de 10ºC in de winter periode omdat de agamen in winterslaap moesten komen, er zijn heel veel soorten en natuurlijk heeft ieder soort zijn eigenschappen, zo zag ik in Costa Rica een soort in de volle zon staan deze had wel de punten verder door lopen bijna tot aan de steel om oververhitting te verkomen
![]()
Kijk wat de mensen er mee gaan doen moeten ze zelf weten ik heb deze soort nu bijna 24 jaar in huis en heb veel geëxperimenteerd, maar die waarde wat je hier aangeeft klopt niet voor deze soort, dat kan ik met de ervaring met deze plant rustig stellen![]()
Groet Eduard.
![]() | 708 bedankjes |
![]() | 1028 bedankjes |
Eduard schreef:bedankt voor het uitleggen Hanal zou ik toch niemand aanraden dit te testen bij deze plant, het duurt een hele tijd om tot een mooie nakweekplant te komen, zou mensen aanraden zaad te bestellen dan kun je experimenteren
![]()
Groet Eduard.
![]() | 708 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten