Ik krijg direct ideetjes voor onze veranda

M'n kennis komt voorlopig maar tot een kentia & howea, maar deze staan in de living.
Bij ons in de veranda kan het wel heel warm worden in de zomermaanden (nog geen zonnewering

![]() | 82 bedankjes |
![]() | 1030 bedankjes |
![]() | 1136 bedankjes |
![]() | 82 bedankjes |
![]() | 1030 bedankjes |
![]() | 1136 bedankjes |
![]() | 396 bedankjes |
Eduard schreef:Hoi, ik denk dat ze in hun natuurlijke omgeving tot 35ºC krijgen normaal 30ºC, bij mij in de veranda wordt het dat ook wel in de zomer met zon op het dak, ik heb schaduwdoek op de polycarbonaatplaten liggen, dat scheelt 4 a 5 graden en is er mechanische ventilatie [luchtafzuiging] als de temp. boven de 27ºC komt gaat deze lopen, maar koeler als de buitentemp. krijg ik het niet, dit wordt aangestuurd door een thermostaat.
Toen de veranda pas gebouwd was en die installatie er nog niet in zat ging de temp boven de 40ºC uit, ik meen dat de kritieke temp. bij planten op 44ºC ligt maar dat is niet aan te raden![]()
Groet Eduard.
![]() | 58 bedankjes |
alloo schreef:Eduard schreef:Hoi, ik denk dat ze in hun natuurlijke omgeving tot 35ºC krijgen normaal 30ºC, bij mij in de veranda wordt het dat ook wel in de zomer met zon op het dak, ik heb schaduwdoek op de polycarbonaatplaten liggen, dat scheelt 4 a 5 graden en is er mechanische ventilatie [luchtafzuiging] als de temp. boven de 27ºC komt gaat deze lopen, maar koeler als de buitentemp. krijg ik het niet, dit wordt aangestuurd door een thermostaat.
Toen de veranda pas gebouwd was en die installatie er nog niet in zat ging de temp boven de 40ºC uit, ik meen dat de kritieke temp. bij planten op 44ºC ligt maar dat is niet aan te raden![]()
Groet Eduard.
Ik heb nog palmen in een tunnelserre staan ,zelf tweejarigen zaailingen, en daar was het enkele dagen geleden 50 graden in ,bij voldoende verluchtig en water kunnen ze wel wat aan ,en daar is geen plant verbrand.
groetjes Fons
![]() | 710 bedankjes |
Waterboyke schreef:Wat zijn die dingen al gegroeid seg![]()
Prachtig Eduard !Ik kan alleen maar meegenieten, thx voor de foto's
![]()
Hoe is het met je Butyagrus ?
![]() | 1030 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten