brahea armata

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

brahea armata

Berichtdoor fordbully op 22 jun 2013 14:57

Zou ik mijn brahea armata op deze zuidmuur nog plaatsen links op de foto of is dat te druk? (het is er eentje met 40cm stam.

Anders moet ik m van voor tussen de paccisandra zetten en dat ziet niet uit vind ik.

Afbeelding
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Re: brahea armata

Berichtdoor ick op 22 jun 2013 17:41

Lijkt me juist heel mooi! Je hebt daar ook nog precies een 'gat' nu in het plantvak...
Maar krijgt -ie daar wel voldoende zon?

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 22 jun 2013 18:20

Ik heb zelf de fout gemaakt mijn princeps te dicht op een wagnerianus te zetten. Daar ga jij straks ook spijt van krijgen. Laat staan als je daar ook nog een Brahea naast gaat zetten.
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 23 jun 2013 14:53

De zon (als die er is)schijnt de hele dag op dit stuk. Is zuidgericht. Waarom heb jij spijt van je princeps dicht bij je wagn te zetten?
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Maurice op 23 jun 2013 15:10

Ik vind een Brahea daar eerlijk gezegd niet bij passen, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk ;). Niet alleen qua uiterlijk maar ook vanwege de verzorging. Trachycarpus lust wel een flinke slok water, Brahea daarentegen hou je beter aan de droge kant. Zo op de zuidkant zou ik daar alleen de Brahea zetten, met bijv. wat cactussen en agaves in het grint en wat keien.
Maurice

12 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 23 jun 2013 21:27

Omdat ze met elkaar gaan concureren om licht en ruimte! De bladeren groeien nu al deel sin elkaar en heb van de wagnerianus al enkele moeten wegknippen om de princerps niet te benadelen. Let wel dat princpeps net zo breed en groot wordt als je fortuneis als alles goed gaat. Mijn princeps maakt nu al grotere bladeren aan dan de wagnerianus. Helaas nog niet net zo snel....
Dennis_S

348 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen