C Humelus

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

C Humelus

Berichtdoor francois eijkhout op 20 maart 2010 21:36

Hoi Palmvrienden ik heb van de week een aantal dore bladeren uit de kruin speer getrokken zij stonken niet ik vermoet door de sneeuwstorm van afgelopen winter ik heb het gat opgevuld met aarde hij ziet er ook weer goed uit heeft ook uilopers aan de kanten en was beschermd door jutte voor de rest geen echte schade wat door de storm maar dit is al herstellende gr Francois
francois eijkhout

84 bedankjes

Re: C Humelus

Berichtdoor Davy op 20 maart 2010 21:43

Hoe bedoel je, je hebt het gat met aarde opgevuld??? Dat is niet zo verstandig hoor. Nu zal er zeker vocht in het gat blijven (regen zakt door de grond). Je kan beter behandelen met een antischimmelmiddel en een afdakje plaatsen boven het gat.
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor Olie1605 op 21 maart 2010 12:36

Beste Francois,

U kan best de aarde verwijderen en de plant gewoon zijn gang laten gaan.
Ik ken dit voorval ook van mijn C Humilis en na een tijdje kwamen er gewoon nieuwe speren uit.
Ik zou hem nog geen water geven en gewoon op een warme droge plaats laten bekomen.

Grtn
Olivier
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 21 maart 2010 13:12

hoi Davie en Olivier ik heb het iets verkeerd vermeld er zit blauwe vette klei op het gat die geen vocht doorlaat dit is ook het enige wat ik er aan doet we gaan de zomer te gemoed en de palm zal zelf sterk worden ze groeien niet voor niets in het wild andere palmen doe ik het anders zo als jij vermelde Davie we moeten geen kasplantjes kweken vind ik ik geef jou ook geen ongelijk bedankt voor jullie suggesties groeten Francois
francois eijkhout

84 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen