Ik had in de woonkamer een klein Areca palmpje staan. (je weet wel maar 20 cm ofzo)
Nou werd ik hem een beetje zat voor binnen dus ik heb hem verplaats naar buiten in de tuin..
Volle grond.. Zal hij de winter overleven?? Of moet ik hem beschermen

![]() | 0 bedankjes |
Cevr schreef:Hey Iedereen!
Ik had in de woonkamer een klein Areca palmpje staan. (je weet wel maar 20 cm ofzo)
Nou werd ik hem een beetje zat voor binnen dus ik heb hem verplaats naar buiten in de tuin..
Volle grond.. Zal hij de winter overleven?? Of moet ik hem beschermenIk las wel dat ze een goede vochtdoorlatende grond nodig hadden en in onze tuin is het nogal zanderig....
![]() | 33 bedankjes |
![]() | 23 bedankjes |
prutser 2 schreef:hallo, nee zal niet overleven die palm, maar ik heb wel opgemerkt bij toeval dat ze toch aardig wat kunnen hebben, heb namelijk een bosje in potje van die kleine berg palmpjes gekocht, tuis gekomen heb ik ze uit elkaar gepeuterd en de mooiste apart in pot geplant, nou de rest maar gewoon in volle grond geplant, dacht moet er toch van af, heb er toen ook niet meer naar om gekeken, in de lente zag ik wat groens , wist niet eens meer wat het was, later in de lente waren het toch die kleine palmpjes, de meeste waren dood, maar een enkeling was dus toch sterk genoeg, de 2e winter was het toch te veel, en die ik wel verder opgekweekt heb zijn nu 40 cm groot geworden en bloeien met kleine gele trosjes bloemetjes,dus ik denk niet dat ze overleven, maar misschien goed en droog inpakken eventueel bij verwarmen met lichtslang ( geen led ) zou het mogelijk moeten zijn, m,v,g, paul
![]() | 33 bedankjes |
![]() | 1136 bedankjes |
![]() | 23 bedankjes |
![]() | 708 bedankjes |
![]() | 1136 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten