Goudpalm / Areca

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Goudpalm / Areca

Berichtdoor tdv op 25 jul 2015 00:08

Vandaag in een tuincentrum deze palm tegengekomen. wat mij betreft echt een prachtexemplaar. Na wat opzoekwerk gemerkt dat deze ook bekend is als de goudpalm of dypsis lutescens. Ik merk echter ook dat je hem in deze vorm bijna nooit vindt. Je vindt hem bij ons enkel zonder stam. Iemand enig idee hoe dit komt/waar ik hem evt nog met stam kan vinden? Deze kost jammer genoeg 400euro...

Afbeelding
tdv

0 bedankjes

Re: Goudpalm / Areca

Berichtdoor draco op 25 jul 2015 00:39

Maar dan heb je ook een fraai staaltje vakmanschap van .... plastic :lol:

Overigens is Dypsis lutescens een clustervormende soort en eenmaal goed op dreef kan deze snel de hoogte in gaan.
Dit model palmboom associƫer ik met een Dypsis cabadae of Veitchia merillii.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 25 jul 2015 15:10

Voor 400 euro kan je hele leuke andere dingen kopen, zelfs als de palm niet van plastic was had ik het er niet voor neergelegd.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor tdv op 25 jul 2015 19:46

s.janssen schreef:Voor 400 euro kan je hele leuke andere dingen kopen, zelfs als de palm niet van plastic was had ik het er niet voor neergelegd.

Los van plastiek of niet, ik had het er nooit voor over gehad :)
tdv

0 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen