Snoeien trachycarpus

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Snoeien trachycarpus

Berichtdoor RaymondSenden op 12 maart 2016 14:49

Dag mensen.

Hier nog een 3 tal palmen in pot staan welke over een maand geplant gaan worden.
Aan 1 palm zitten 2 trossen met zaadjes en aan 1 palm zou ik graag wat bladeren weg willen snoeien.
Wanneer is dit de beste tijd?
Kan dit nu al of best aanplanten en dan na enige tijd pas snoeien?

Gr Raymond
RaymondSenden

1 bedankjes

Re: Snoeien trachycarpus

Berichtdoor Toppalm op 12 maart 2016 15:47

Hi,

Je kan de bladeren nu wel snoeien maar dat zou ik pas doen als ze lelijk zijn of minimaal minimaal voor 1/3 of 2/3 verdort zijn.
Ik doe dit meestal in het voorjaar of najaar maar volgens mij maakt het niet uit wanneer je dit doet.
Het verwijderen van verdroogde bladeren stimuleert de palm om nieuwe bladeren aan te maken.
Mijn tropische tuin:
viewtopic.php?f=49&t=16449
Toppalm

22 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 12 maart 2016 16:51

ik knip eraf wat ik wil en wanneer ik wil en heb er nog nooit nadelen van ondervonden of gezien, ben dol op snoeien :lol:
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor trachycarpus op 12 maart 2016 20:56

Ik knip al jaaaaren af wat en wanneer ik wil, zelfs de wintermaanden, maakt allemaal niks uit bij trachys !!
trachycarpus

6 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 12 maart 2016 23:50

Het verwijderen van verdroogde bladeren stimuleert de palm om nieuwe bladeren aan te maken.

Dit is natuurlijk grote onzin als je het mij vraagt. Die bladeren zijn al dood en het wel of niet verwijderen zal op de groei van de boom geen enkel effect hebben. Enkel uit voor het oog, alhoewel er ook mensen zijn die dat dan weer mooi vinden. Denk maar aan die jungle palmen die van kleins af aan nooit gesnoeid zijn en de zogenaamde rokken dragen. De groeien er echt niets minder om.
Carlo

148 bedankjes

Berichtdoor Toppalm op 13 maart 2016 08:57

@Carlo,