Bismarcia Nobulus

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Bismarcia Nobulus

Berichtdoor francois eijkhout op 05 apr 2011 15:11

Hoi Palmvrienden staat jullie Bismarcia al buiten morgen komt er een prachtdag aan en zou hem
eventueel 's avonds naar binnen kunnen doen graag enige informatie bij voorbaat dank Groeten Francois :thai:
francois eijkhout

84 bedankjes

Re: Bismarcia Nobulus

Berichtdoor rg14 op 05 apr 2011 15:25

ik denk dat ik hem morgen wel buiten zet. ik heb hem trouwens dit jaar al verschillende keren buiten gezet. en zaterdag was het zo mooi weer toen was ik hem 's nachts vergeten naar binnen te halen, maar gelukkig was het toen niet kouder dan 8 graden.

alleen die van mij groeit nog niet echt hard. is in het midden van de winter stil gevallen. groeit hij bij jou wel goed?
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 05 apr 2011 15:34

Dat is al vroeg hoor voor de Bismarckia. Hij zal niet kapot gaan ofzo als je hem nu al buiten zet maar groei moet je dan zeker nog niet verwachten hoor. Als hij uit de warme (+- 20°C) huiskamer komt dan is de shock nog te groot, zeker met de frisse nachten. Gaat hier pas buiten in Mei of de zomer moet erg vroeg beginne :)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 05 apr 2011 19:11

Hoi RG je naam weet ik niet sind's kort zit er groei in bij mij staat deze op zolder onder een groot velux raam de bladeren 3stuks beginnen meer te delen en de speer is zich aan het ontwikkelen [openen ]bedankt voor je reactie ik weet niet wat ze doen met naar buiten en binnen halen dus ik zal zien en wat een ander er van denkt bedankt voor je reactie en veel succes met deze mooie palm.
Groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 05 apr 2011 19:15

Hoi Dimi ik had niet verwacht dat gelijk de groei er in zou komen maar niet dat hij gaat hemelen ,het zal er wel mooi zijn :lol: ik zou er wel een kijkje willen nemen :o .
Bedankt voor je reactie Groeten Francois
francois eijkhout

84 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen