palmboom boeken

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

palmboom boeken

Berichtdoor sky96765 op 30 apr 2011 09:53

Hallo,

ik weet dat er enorm veel te vinden is op het internet over palmbomen, soorten, verzorging etc.
Ik ben over een paar weken naar een tuincentrum en daar stootte ik op een boek over palmbomen, palmiers van odile koenig helaas is dit enkel in het frans.
http://www.renaud-bray.com/books_produc ... 2844167828
het is een interessant boek,zijn er misschien recente nl uitgaven die even boeiend zijn alsook zou er misschien in de toekomst een e-book van palmvrienden uitgegeven kunnen worden met alle evaringen omtrent palmbomen(soorten, grond, meststof,.... Dit zou de max zijn moest dit haalbaar zijn.

groetjes Phil :happy_thai:
sky96765

5 bedankjes

Re: palmboom boeken

Berichtdoor fordbully op 30 apr 2011 09:57

ik heb volgende boeken die ik wel kan aanraden te kopen maar ze zijn in het Engels: An encyclopedia of cultivated palms (hele dikke boek met veel foto's en uitleg) EN timber press pocket guide to palms van Robert lee Riffle. (handboekje met veel foto's en uitleg ivm verzorging en groei,...)

Ik heb er nog eentje : palms won't grow here and other myths maar dit is echt heeeel veel tekst maar wel een handig boek.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 03 mei 2011 11:19

fordbully schreef:An encyclopedia of cultivated palms (hele dikke boek met veel foto's en uitleg)

Heb ik zojuist besteld in Engeland voor 30GBP incl. verzenden, weliswaar 2e hands want voor een nieuw exemplaar betaal je minimaal dubbel zoveel. Volgend jaar schijnt er een nieuwe uitgave te komen. Ben vooralsnog benieuwd naar dit "oude" boek.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 03 mei 2011 12:11

Nog niet zo lang geleden heb ik nog iets gepost over dit boek op het forum.Het was toen in de aanbieding bij Amazon UK.Als ik het me goed herinner zo'n GBP 25,00 (nieuw).
Is inmiddels echter uitverkocht.Wordt nog wel verkocht op Amazon,maar dan door een aantal aangesloten handelaren.Diverse tweedehands,maar ook nieuw vanaf GBP 39,95.
Een van de beste boeken op dit gebied.

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 03 mei 2011 13:18

Klopt orinoco, had hem bij Buckles Books besteld voor 25 pond + 5 pond verzenden. Inderdaad een handelaar via amazon.co.uk.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 03 mei 2011 19:29

zeker toch ook eens denken aan dit boekje: timber press pocket guide to palms van Robert lee Riffle. (handboekje met veel foto's en uitleg ivm verzorging en groei. voor £15 Ik heb hier wel veel handige info uitgehaald en is recenter (2008) Het encyclopedia of cultivated palms is van 2007. Ben nog geen nieuw boek tegengekomen van 2010 of 2011 waar de nieuwere soorten instaan.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 03 mei 2011 21:44

De nieuwe Encyclopedia of Cultivated Palms staat schijnbaar geplant voor 2012...
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 04 mei 2011 11:29

Tosaman schreef:De nieuwe Encyclopedia of Cultivated Palms staat schijnbaar geplant voor 2012...

nog een jaartje wachten dus, deze ga ik zeker aanschaffen...
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 04 mei 2011 21:26

fordbully schreef:timber press pocket guide to palms van Robert lee Riffle.

Dit is min of meer een beknopte uitgave van de Encyclopedia. Was ook een van de redenen waarom ik deze pocket guide niet heb gekocht.(Ligt overigens wel een stuk makkelijker in de hand :lol: ).
Dat het grote boek een tweede druk krijgt,is zeer terecht. Een uitstekend boek.Aangezien dit soort boeken toch meestal een beperkt publiek hebben komt het ook maar zelden voor dat er een herdruk van uitgebracht wordt.Voor degenen die het boek al hebben,wel even opletten. Een volgende druk wil niet altijd zeggen dat het ook een gereviseerde uitgave is !

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 04 mei 2011 23:49

ja dat handboekje is altijd handig om eens mee te nemen naar een kweker of plantenbeurs als je er een plant ziet staan voor een koopje als je niet zeker weet welke plant en qua winterhardheid... :D
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen