door Maurice op 04 mei 2011 14:57
@Francois, hortensia voeding is denk ik rijk aan kalium of niet? Dit laat de planten sneller afharden voor de winter. Zelf gebruik ik daarvoor Vinassekali om de groei in de herfst wat af te remmen. Zeker hier op de kleigrond gaat de groei vrij lang door en als dan de kou vroeg invalt zoals afgelopen najaar heb ik liever dat mijn planten al in rust zijn.
@wsnbm, geen idee wat de dosering is van deze producten, zal wel op de fles staan.
@amourath, het gaat hier om een 100% biologisch product. Vooral door overbemesten maak je je planten zwakker denk ik. Maar zou dit dan voor zo'n product ook gelden?
Deze uitleg staat erover op de site van Ecostyle:
ECOstyle Vital verhoogt de weerstand van de plant.
Vital is een planten versterkingsmiddel ter voorkoming van schimmelziekten zoals meeldauw, fruitschurft, botrytis en phythophthora. Vital zorgt onder meer voor verharding van de buitenste plantencellen, waardoor schimmelsporen niet kunnen binnendringen. Door vroeg in het groeiseizoen te starten met Vital wordt het schimmelziekten heel moeilijk gemaakt. Regelmatige herhaling geeft het best resultaat.
Werkzame stof:
Vetzuren, plantenextracten en sporenelementen. 100% natuurlijk product.
Als door de verharding van de buitenste plantencellen de schimmels wat langer buiten de deur gehouden kunnen worden is de kans op speerrot na de winter wellicht iets kleiner.
Is verharding van de plantencellen eigenlijk een blijvend iets of kan dat ook weer afnemen dan? Dit zou wel een hoop uitmaken natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door
Maurice op 04 mei 2011 15:01, in totaal 1 keer bewerkt.