Wat kan ik er nog planten?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Wat kan ik er nog planten?

Berichtdoor G-Rex op 11 mei 2011 14:23

Momenteel verbouwen we onze binnenkoer. Daarin hebben we een aantal plaatsen voorzien voor wat exotengroen in volle grond.

Op de plaats waar het half schaduw is heb ik al een fortunei voorzien maar er kan best nog iets bij. Maar welke andere palm heeft graag half schaduw? (Half schaduw = 3-4tal uren volle midagzon bedoel ik). De planten zijn vrij goed beschermd tegen de wind. Beschermen in de winter is zeker mogelijk.

Op de schaduw (geen tot bijna geen zon) plaatsen heb ik al een D. Antarctica voorzien. Hier kan wel nog wat bij ook.

Jullie meningen stel ik zeer op prijs !

Groetjes

Greg
G-Rex

0 bedankjes

Re: Wat kan ik er nog planten?

Berichtdoor ebiraci op 11 mei 2011 15:57

je zou er een chamaedora Radicalis kunnen plaatsen, staat bij mij ook op zon schaduwplek, en hij groeit goed, hij heeft vorige winter ook overleeft, met wat vliesdoek.

Ik heb van verschillende mensen dat een sabal minor eigenlijk ook heel geschikt is voor zo'n plek. Ik had mijne eerst in de zon, maar sommige bladeren werden toen ietjes bruin. Hij staat nu in de schaduw, met beetje zon en hij ziet er mooi uit, en hij groeit ook nog lekker.
ebiraci

2 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 11 mei 2011 22:22

Hallo,

Misschien een Nannorhops Ritchiana Silver
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 11 mei 2011 22:25

het zou wel handig zijn als je je woonplaats bij je profiel zet.
er is namelijk een groot verschil met de palmen die je in de volle grond kan zetten of je aan zee woont of in het binnenland.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor G-Rex op 11 mei 2011 23:26

Heel erg bedankt voor de reacties.

De sabal minor zal ik zeker overwegen.

Zelf woon ik tegen Brussel, dus niet zo gunstig als aan dde kust. Echter de pplaats waar de ppalmen zullen staan heeft toch wat een micro klimaat (ommuurd, windvrij, warmte door verwarmingsketel komt er op uit,...)

groetjes

Greg
G-Rex

0 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen