Phoenix Canariensis

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Phoenix Canariensis

Berichtdoor Palm Section op 16 okt 2011 10:44

Hallo,

Gisteren in floralux een koopje kunnen doen, heb er 2 kleine phoenixen gekocht voor €2,50/st maar die potten scheuren bijna open door de wortels! Zou ik deze nu nog kunnen verpotten? Of wacht ik best tot het voorjaar? Ze worden in de garage overwinterd waar het niet warm is maar wel redelijk licht.
Bijlagen
IMG_17931.jpg
IMG_17931.jpg (240.41 KiB) 3162 keer bekeken
Palm Section

42 bedankjes

Re: Phoenix Canariensis

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 16 okt 2011 15:37

Sommigen raden het af maar ik zou ze wel nog verpotten hoor. Als het in je garage vorstvrij blijft dan heb ik de ervaring dat palmen toch heeeeeel traag doorgroeien. De nieuwe grond lijkt me ook een handig dekentje te zijn rond de voetjes van de palm en mocht hij er toch een tik van oplopen dan heeft die heel de winter de tijd om te recupereren. :)
Als je het doet haal ze er voorzichtig uit, vul een grotere pot met goede grond, duw de pot (die van de palm komt) er even in en dan heb je de juiste vorm in het zand waar de palm dan mooi in past ;) Geen water meer geven dan !! De nieuwe potgrond is vochtig genoeg om heel de winter door te komen ! succes !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 18 okt 2011 21:36

Alle dan heb ik het toch waar gedaan volgens u methode. En nu maar hopen dat ze het goed doen hé!
Ze zijn allesinds zeer goed geworteld :thumb_up: kon goed geloven dat de potten open scheurden.
Bijlagen
IMG_1812.jpg
IMG_1812.jpg (248.37 KiB) 3056 keer bekeken
IMG_1799.jpg
IMG_1799.jpg (249.1 KiB) 3056 keer bekeken
IMG_1803.jpg
dit is de andere
IMG_1803.jpg (243.51 KiB) 3056 keer bekeken
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 okt 2011 15:01

Phoenix is een gekende wortelmachine dus had niks anders verwacht in zulke potjes :)
Ziet er goed uit, mooie potten ook. Zal mooi staan op het terras :thumb_up:
Staan ze al terug buiten,want ik zou ze nu nog niet binnen plaatsen hoor. Het weer is nog veel te goed. Wel de potten droog houden en geen water meer geven ! De nieuwe potgrond is vochtig genoeg om door de winter te geraken.
Succes !
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Palm Section op 25 okt 2011 19:45

Waterboyke schreef:Phoenix is een gekende wortelmachine dus had niks anders verwacht in zulke potjes :)
Ziet er goed uit, mooie potten ook. Zal mooi staan op het terras :thumb_up:
Staan ze al terug buiten,want ik zou ze nu nog niet binnen plaatsen hoor. Het weer is nog veel te goed. Wel de potten droog houden en geen water meer geven ! De nieuwe potgrond is vochtig genoeg om door de winter te geraken.
Succes !

Ja hoor ze gaan nog naar buiten bij mooi weer en nu blijven ze ook buiten aangezien ze nu zeker nog een mooie week uitgeven. Toch al enkele mm groei :thumb_up: (2à3 ong, had een streepje gezet) Toch tevreden dat ik het nog gedaan heb. Merci
Palm Section

42 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 25 okt 2011 20:26

Ha dat is goed, is een teken dat ze het naar hun zin hebben ;) Zodra ze het door hebben dat ze terug ruimte aan de voetjes hebben zal de groei boven de grond stilvallen maar onder de grond terug in gang schieten ! ;)
Graag gedaan ! (Je mag altijd op het duimpje rechtsboven klikken hoor) :P
Groeten Dimi ! ;)

Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen