Zaailingen

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Zaailingen

Berichtdoor Roger op 02 nov 2011 13:21

Zaailingen v/d Brahea super silver en de nannorrhops ritchiana kashmir zijn nu ongeveer 5cm hoog,is het beter om deze binnen of buiten te laten overwinteren nu ze nog klein zijn,of maakt dit niks uit,buiten staan ze droog onder een overkapping, het zou daar max 2tot 3graden kunnen vriezen.

Roger
Roger

8 bedankjes

Re: Zaailingen

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 05 nov 2011 21:07

Ik zou zo'n kleine zaailingen gewoon koel binnen overwinteren Roger. Maar als jij ze liever buiten wil laten kan je dit misschien nog doen met die Brahea als je er echt zeker van bent dat het er niet kouder dan die -3 word zoals je zegt en hij moet echt droog staan en gehouden worden dan ! De Nannorhops binnen houden en deze zeker heel droog !!
Succes en Welkom ook ! :welkom:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Roger op 06 nov 2011 14:48

Dan zal ik ze maar voor de zekerheid op de zolder voor een raam zetten (als we nog plaats hebben).De Nannorhops is voor mij eigenlijk nog een vrij onbekende palm lijkt een beetje op de chamaerops cerifera vind ik.Zou je deze Nannorhop kunnen vergelijken met de Brahea wat de verzorging betreft zomer/winter, of moet je de Nannorhops nog droger houden. :)

Roger
Laatst bijgewerkt door Roger op 06 nov 2011 15:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Roger

8 bedankjes

Berichtdoor erna op 06 nov 2011 14:52

Hallo,

Nannorhops nog droger houden.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 06 nov 2011 19:10

Inderdaad Roger, beter binnen zetten en zoals je zegt voor het raam want palmen hebben licht nodig, ook tijdens de winter.
De Nannorhops is eigenlijk een zeer harde op gebied van koude, hij zou -20 kunnen verdragen maar het grote probleem is de luchtvochtigheid. Deze palm komt uit een gebied met een zeer lage luchtvochtigheid, dus hier is het zeer moeilijk voor hem doordat onze winters veel te nat zijn met zeer hoge luchtvochtigheid !! Daarom dat we ook de nadruk leggen op droog houden bij deze palm ;)
Kijk hier ook maar eens even -> http://palmvrienden.net/wiki/Nannorrhop ... a_'Silver'
Succes !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen