francois eijkhout schreef:Hey Berry hij ziet er goed uit mooie volle kroon als ik jou was zou ik hem niet in de volle grond zetten, mocht het gaan vriezen, pak hem dan in met vlies doek of jutte en hou hem goed droog .niet laten verdrogen de kluit ,alleen als het vriest de palm geen water geven .
jij zegt geen plaats je kunt hem toch op de salontafel zetten
succes met je mooie palm groeten Francois
Goed idee, alleen als die op de salontafel staat doet me vriendin me iets aan!
Esther schreef:Ik vind het een mooie trachy hoor! Hou 'm onder het afdak en als het serieus gaat vriezen dan bubbeltjesplastic om de pot heen draaien zodat de wortels niet bevriezen. Ik denk niet dat het gele blad weer groen gaat worden, dat zal op d'n duur gewoon bruin worden en dan kun je ze er afhalen. In het voorjaar in de volle grond zetten.
Je mag 'm ook hier onder het afdak zetten als je 'm zo lelijk vind

ik woon om de 'hoek' kun je 'm altijd op komen zoeken. (grapje hoor)
Bedankt!
Dan haal ik het gele blad eraf zodra het bruin is, en de pot ga ik morgen inpakken.
Haha, als die ooit weg moet laat ik je wel iets weten!
cpo schreef:hij ziet er prima uit maar prijstechnisch vind ik hem zeer zeker niet goedkoop, het gele blad gaat nooit meer groen worden hoor, kan je afknippen, niet te kort op de stam knippen. En buiten goed de pot inpakken, zet je hem in de volle grond, bescherm dan de wortels met stro en kijk uit met sneeuw (speerrot)
Ik zal erop letten dat ik niet te kort op de stam afknip!
Ik zal hem morgen gaan inpakken, en dan in het voorjaar gaat die de volle grond in!
Bedankt voor de reactie's, dan ben ik er toch wel blij mee als jullie zeggen dat die er wel goed uitziet!

.
Hij staat er op het moment zo bij:

Let niet op de rommel, is nog van de kerst.
Hier staat die wel goed beschut voor de regen, sneeuw. en staat naast een raam dus hoop dat daar nog iets van warmte vanaf komt.