Ik heb sinds 2 jaar 2 trachys van een metertje hoog in pot op mijn balkon staan.
Vanaf het begin dat ik deze planten heb hebben ze het eigenlijk moeilijk gehad door weersomstandigheden. ik had ze in een najaar gekocht en kregen gelijk een zware herfst en winter met veel kou en wind, maar afgelopen zomer bloeiden ze mooi op. Nu echter na afgelopen winter lijkt het erop dat ze het weer ff moeilijk hebben.
Ik had de boompjes ingepakt afgelopen winter maar heel veel van de bladeren zijn geknakt en bruin maar de takken zijn mooi stevig en groen en de punt nieuwe takken in het midden van de plant is ook mooi stevig en groen dus ik verwacht dat het met mooi weer wel weer goed gaat komen.
Maar ik lees veel tegenstrijdigheden mbt snoeien van de takken. Het liefste wil ik namelijk alle lelijke takken nu snoeien, is dit alleen nu wel of niet verstandig?
En kan ik beter de takken op ong 10cm van de stam snoeien of alleen de dorre bladeren?
Ik las dat de planten hun bladgroen wel nodig hebben maargoed er is niet gek veel bladgroen :S
alvast bedankt,
grt Jeroen