Tomarillo

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Tomarillo

Berichtdoor pilot55 op 29 okt 2012 10:39

Ik heb diverse jaren een tomarillo gehad waar elk jaar erg veel vruchten aankwamen.
Een jaar of drie geleden, jammer genoeg, mijn 'moederboom' verspeeld.
Uit het zaad van de vruchten had ik weer diverse plantjes gekweekt. Heb er een overgehouden welke inmiddels weeral een jaar of 3 oud is en een stam heeft van ongeveer 4 cm. Staat in pot de gehele zomer buiten en geeft prachtig grote bladeren,....echter nooit meer vruchten gehad.
Graag zou ik willen weten hoe dit komt en hoe ik dit kan veranderen.
Ze moeten ook heel makkelijk te stekken zijn, maar ook dat is me tot op heden niet goed gelukt.
pilot55

0 bedankjes

Re: Tomarillo

Berichtdoor danny2 op 07 nov 2012 19:24

Het zal wel een tamarillo zijn, vruchten van cyphomandra betacea.
Deze planten komen normaal makkelijk tot bloei en vruchtzetting. Groeit je plant nog steeds rechtop, of heb je in de kop al vertakkingen. Van zodra de kop zich splitst zal je plant in bloei komen, op de hoofdstam komt er geen bloei.
Zijn inderdaad ook makkelijk te stekken, gewoon uit kopstek, tussenstek lukt ook maar dan krijg je meestal 2 of 3 hoofdstammen.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Re: Tomarillo

Berichtdoor brittlee op 15 dec 2012 07:14

Groenrijk zit ongeveer 1,5 km van mijn huis. Had het daar gevraagd maar zij hebben helemaal geen DCM producten.
Our Actual Exams and gre exam provide cipt1 you 100% pass guarantee. You can get access to and exams.
brittlee

0 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten