carica pentagona

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Re: carica pentagona

Berichtdoor Gerritzen op 28 jan 2013 14:38

rijo schreef:Goeie dag,
Ben blij met jullie reactie !....Heb hem 6 jaar geleden gekocht.Was ong.1m.groot.Is een snelle groeier.Heb hem ondertussen reeds getopt..Vandaar de 3 vertakkingen.Het jaar van de aankoop had ik reeds vruchten.Het afgeneden stuk heb ik in 2 gesneden...in pot....en nu 2 nieuwe planten.Stamdikte is onderaan 7cm.
Smaak:tussen meloen en peer.Wordt ook champagne vrucht genoemd.Andere benaming van de plant is babaco....en heel gemakkelijk in onderhoud..................rijo.

Rijo, heb je een nog een paar zaadjes voor me? :)

groet,
René
Gerritzen

57 bedankjes

Berichtdoor rijo op 28 jan 2013 16:08

Goeie dag,
Nadat ik de plant getopt had , zijn er op de stam , onder de snede , enkele scheuten ontstaan . Heb die enkele weken laten voortgroeien , daarna afgesneden en in potjes met gewone teelaarde gezet . Ik heb in de vruchten zelf geen zaadjes of zaden gevonden . Ik heb dus alleen maar plantjes van een 20-tal cm. groot !
mvg. rijo
rijo

2 bedankjes

Berichtdoor Gerritzen op 28 jan 2013 16:33

Ik hoop dat je in de buurt woont! Woon zelf in Almere.

groet,
René
Gerritzen

57 bedankjes

Berichtdoor rijo op 28 jan 2013 18:20

Helaas......Ik ben je zuiderbuur uit Belgë , Grimbergen in Brabant , als U dat iets zegt ! Ik zal steeds een plantje overhouden voor U , als U ooit eens zinnens bent naar hier af te zakken ( neem dan liefst NIET de FYRA ! ) . Hier mag toch wel eens gelachen worden , hoop ik zo ! ? .'t Is wel een probleem....Hebt U misschien een oplossing ?

mvg...rijo.
rijo

2 bedankjes

Berichtdoor Gerritzen op 28 jan 2013 19:28

Tuurlijk ken ik Grimbergen: van het bier! Dus ik heb toch al heel wat sappen van jullie gedronken ;) .
Het zou geweldig zijn als er een plantje voor mij overgehouden wordt :D . Ik zag dat Grimbergen tussen Antwerpen en Brussel ligt, dus dat moeten we maar eens gaan combineren. Ik zal wel een pm sturen ivm het adres.

groet,
René
Gerritzen

57 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische vruchten