Eind vorig jaar kreeg ik een flesje Palmcare toegestuurd van John (TenJ palms and yuccas). Natuurlijk wou ik dit nieuwe product eerst even testen. Ik had nog twee Jubaea chilensis van ongeveer dezelfde grootte, dus ben ik daarmee in de lente van dit jaar aan de slag gegaan. De bevindingen zijn best positief!
Stap 1: De 2 Jubaea chilensis
Stap 2: 2 potten vullen met (bemeste) potgrond en plaats maken voor de planten
Stap 3: Jubaea chilensis planten
Stap 4: Een gieter vullen met Palmcare (dosis 5ml Palmcare / liter water) en één gieter zonder Palmcare
Stap 5: Water geven en wit label in pot met Palmcare
Stap 6: Geduld ...
Stap 7: Na ongeveer 1 maand nogmaals water geven met Palmcare
Gisteren (na ongeveer 2 maanden) merkte ik op dat in de pot met Palmcare de wortels er onderaan reeds uitkwamen. Ik heb daarom voorzichtig beide planten uit de pot genomen, en het resultaat was toch opmerkelijk.
Je merkt dat de linkse plant (plant met Palmcare) opmerkelijk meer en vooral dikkere wortels heeft.
Verder is het me opgevallen dat er bij de plant met Palmcare een speer is open gekomen (je ziet dit aan het groene nieuwe blad) en er een nieuwe speer is bijgekomen.
Bij de plant zonder Palmcare is de speer enkel licht gegroeid.
Ik wou dit productje toch eerst even uittesten voor ik het op het forum wou zetten, maar ik ben toch overtuigd van de goede werking ervan.
Dit is een korte uitleg van John (van T&J die Palmcare op de markt brachten) na m'n mail met de resultaten.
Ik weet dat het werkt, we hebben het zelf ontwikkeld en gebruiken het al een tijd in de kas omdat we gek werden van al de mest stoffen. Palmcare komt niet uit de lucht vallen, er is zeer veel tijd in gaan zitten om de ideale mest te vinden voor ons soort planten, IN ONS KLIMAAT. We wilden een langzaam opneembare meststof met de juiste spoorelement en een toevoeging van zeewier om er voor te zorgen dat de planten na uitplanten of overzetten een wortel-trigger kregen. (zeer belangrijk als planten naar een grotere pot gaan).
Indien interesse: http://www.tenjpalmsenyuccas.nl/Accessoires.htm De verzendkosten voor 1-3 flesjes naar België bedragen 9,5€. Soms zijn er ook kortingen.
Groetjes!
Christophe