Ik ben nieuw op DIT forum maar heb al diverse jaren wat mediterane planten.
Ongeveer 18 jaar geleden de eerste citrusboomjes uit Spanje meegenomen. Omdat er toen geen goede info te krijgen was, geen internet, legden deze naar enkele jaren het loodje. Heb overigens 40 jaar geleden een Trachicarpus uit Italië meegenomen die de laatste 15 jaar buiten gebleven is en inmiddels 5 meter hoog is. Ongeveer 10jaar geden ook een Wolmispel geplant welke laatste winter niet overleefd heeft. Overigens zullen hier (haast) nooit vruchten aan komen omdat deze in december reeds bloesem krijgen.
De laaste jaren alle soorten citrussen, kaki's en dit jaar een CHIRIMOYA boompje uit Spanje meegenomen. Ook nog in de tuin een Ananas Guave staan. Alle boompjes hebben de winter BUITEN goed doorstaan. Citrussen hebben binnen overwinterd.
Zoals ik al schreef dit jaar een Chirimoya boomje gekocht omdat ik in een winkel in Spanje een Chirimoyavrucht kocht welke onbeschrijflijk lekker was en waarop een sticker was geplakt van
pruduct of Spain. Hierna in een Viveros (tuinzaak) in Spanje op zoek gegaan naar deze boom gegaan.
Heeft iemand ervaring met dit soort vruchtboom?
Bedankt alvast voor antwoord,
Chris